Mis on Google Ads (AdWords) reklaam?
Google Ads on reklaamiplatvorm, mis kuvab reklaame Google’i otsingutulemustes, Google’i alamplatvormidel nagu Gmail, Google Maps või Picasa, samuti Youtube’is või Google’i partnerlehtedel.
Seega katab Google Ads praktiliselt terve interneti. Google Ads on terve omaette ökosüsteem, mida tunneb Eestis kõige paremini Google’i ametlikust partnerist Google Adsi agentuur Geeks.
Google Ads on turundusvaldkonnas tuntud ka oma vana nimega Google AdWords. Mõni turundaja ei ütlegi Google Ads ega Google Reklaam, vaid vanast harjumusest hoopis Google AdWords. Heal lapsel mitu nime, meie ütleme siin blogis ja päriselus kas Google Ads või Google Reklaam.
Sisukord:
Google Ads pakub muuhulgas võimalust osta omale koht otsingutulemuste etteotsa.
Google Ads sobib, kui soovite:
- olla väljaspool järjekorda esimeste seas nähtav, kui inimesed midagi guugeldavad;
- suurendada oma brändi tuntust, olles mitmetel populaarsetel platvormidel oma reklaamiga potentsiaalsete klientide silme ees;
- suurendada oma kodulehe külastatavust või kasvatada e-poe käivet;
- tuua inimesi ikka ja jälle tagasi oma kodulehele, kui reklaami eesmärgiks on ka taasturundus;
- veel mitmel muul viisil reklaamida oma toodet, teenust või kaubamärki.
Google Ads – reklaam valitud sihtgruppidele
Kus ja kellele Google Ads konkreetset reklaami kuvab, sõltub selle sihtimisest. Google Ads võimaldab rihtida sihtgruppidele reklaame väga täpselt. Samuti suudab Google Reklaam kohandada reklaame vastavaks sellele, millist seadet – kas arvutit, tahvlit või nutitelefoni – sihtrühma liige parajasti kasutab.
Google Ads pakub selleks järgmisi reklaamide sihtimise võimalusi:
- Märksõnade sihtimine.
Reklaamid ilmuvad otsingutulemustes. Reklaamijad valivad märksõnad, mis on seotud nende toodete või teenustega. Kui kasutaja neid märksõnu guugeldab, näeb ta ka vastavat reklaami. - Demograafiline sihtimine.
Reklaamijad saavad sihtida inimesi nende vanuse, soo, sissetuleku, haridustaseme ja muude demograafiliste näitajate alusel. - Huvipõhine sihtimine.
Kasutajaid sihitakse nende varasemate veebitegevuste ja huvide põhjal. Google’i tehistaip analüüsib iga kasutaja veebikäitumist, et määrata kindlaks nende huvid ja pakkuda neile vastavaid reklaame. - Geograafiline sihtimine.
Reklaamijad saavad sihtida inimesi nende asukoha järgi kas riigi, linna, maakonna ja valla täpsusega. - Seadme sihtimine.
Kasutajaid sihitakse vastavalt nende netiseadmele, nagu nutitelefonid, tahvelarvutid või lauaarvutid. - Kontekstuaalne sihtimine.
Sihtimine toimub kodulehtede sisu alusel. Näiteks spordiga seotud reklaamid ilmuvad siis sporditeemalistel lehtedel. - Remarketing.
See võimaldab meelitada inimesi kodulehele tagasi, sest sihitakse neid, kes on kodulehte varem külastanud või reklaamijaga muul moel suhelnud. - Sarnaste sihtrühmade sihtimine.
Google võimaldab reklaamijatel jõuda inimesteni, kes on sarnased nende olemasoleva kliendibaasiga. - Platvormidevaheline sihtimine.
Sihtida saab kasutajaid, kes kasutavad mitut seadet. Reklaamid jõuavad sihtrühmadeni sõltumata sellest, millist seadet parasjagu netis käimiseks kasutatakse.
Need sihtimisvõimalused võimaldavad reklaamijatel luua väga spetsiifilisi ja sihipäraseid kampaaniaid, mis suurendavad reklaamide tõhusust ja ROI-d (investeeringutasuvust). Millised sihtimisvõimalused valida ja kuidas neid kombineerida, seda teab kõige paremini Google Adsi agentuur.
Google reklaamid pakuvad mitmeid kampaaniatüüpe
Google Reklaam pakub kasutajatele erinevaid kampaaniapindu- ja võimalusi.
Allpool vaatame need põgusalt üle, kuid peame vajalikuks rõhutada, et reklaamistrateegia koostamine ja õigete platvormide valimine võiks parema ja kiirema tulemuse nimel jääda agentuuri hooleks.
Google Ads pakub mitut võimalust, kuid milline neist valida?
Search Search ehk otsingureklaam – kõige tulemuslikum ja populaarsem kampaania tüüp
Google Ads Search pakub võimalust kuvada reklaami pealtnäha otsingutulemusena teiste tulemuste ees esimesena või esimeste seas, kui kasutaja otsib midagi reklaamile vastava märksõnaga. Reklaam on teistest otsingutulemustest eristatud märkega “ad”. Sisuliselt tähendab Google Ads Search endale otsingutulemuste etteotsa koha ostmist.
Teave Google’i otsinguvõrgustiku kohta ➶
Performance Max ehk maksimaalselt toimiv – hetkel üks uuemaid ja tulemuslikumaid kampaania tüüpe
Google Ads Performance Max tähendab, et tuld antakse kogu reklaamirinde ulatuses kõigist torudest korraga. Üks reklaam või kampaania kohandatakse automaatselt sobivaks kõigi Google Adsi kanalite jaoks.
Teave maksimaalse toimivuse kampaaniate kohta ➶
Display ehk võrgustikureklaam – üks laiahaarelisemaid kampaaniavõimalusi
Google Ads Display tähendab, et reklaami kuvatakse nii Google’i enda rakenduste lehtedel kui ka Google’i partnerlehtedel, mida on kokku üle kolme miljoni. Kuhu iganes läheb kasutaja, seal ta näeb ka talle seadistatud reklaami. Kui me räägime brändi tuntumaks tegemisest, siis Google Ads Display pakub selleks parimaid võimalusi.
Teave displeikampaaniate kohta ➶
Shopping ehk poodlemise reklaam – netipoe pidajate lemmik (Balti riikides ei toimi)
Google Ads Shopping on mõeldud ennekõike netipoodidele oma kauba reklaamimiseks. Reklaam kuvatakse koos kauba piltide ja hinnaga otsingutulemuste seas, kui kasutaja otsib midagi, mis seostub reklaami märksõnadega.
Shopping-reklaamide teave ➶
Video ehk reklaamipaus YouTube’is
Google Ads Video tähendab, et YouTube kuvab reklaami enne kasutajale video näitamist või selle vahepalana. See on tänapäeval sama ja paremgi veel kui reklaamipaus teleris enne saadet või saate ajal.
Teave videokampaaniate kohta ➶
App ehk rakenduse reklaam – eriteenus äpiarendajatele
Google Ads App on mõeldud erinevate äppide arendajatele omaloodud rakenduste populariseerimiseks nii Google Play äpipoes kui mujal. Ja ei – Google Ads App pole sama, mis samanimeline äpp Google Adsi reklaamide haldamiseks.
Teave rakenduskampaania kohta ➶
Smart (Nutikas kampaania) ehk “lollidelt tulebki raha ära võtta” – miski, mida peab vältima
Google Ads Smart on mõeldud peamiselt väikeettevõtetele, kellel pole alati võimalik pidada palgal oma turundajat või sisse osta turundusteenust. Google Ads Smart on lihtne ja kasutajasõbralik, kuid ettevõtluse võidusõidus osalemiseks pigem katkine punnvõrr kui Harley-Davidson.
Teave nutikate kampaaniate kohta ➶
Hotel ehk hotellirerklaam – erilahendus majutussektorile
Google Ads Hotel on mõeldud majutussektorile ja pakub võimalust reklaamida majutusasutusi kas Google’i otsingutulemuste lehel ja/või Google Mapsi rakenduses.
Hotellikampaaniate teave ➶
Demand Gen ehk nõudluse tekitamine – Performance Maxi sugulane
Google Ads Demand Gen on Google Ads Performance Maxi sugulane. Nende tehniliste erinevuste kirjeldamine veniks pikale. Lühidalt öeldes on Performance Max hea võimalus olla igal pool internetis potentsiaalsete klientide silme ees, kuid Demand Gen keskendub neil hamba verele ajamisele, tarbimissoovi tekitamisele. Teave nõudluse tekitamise kampaaniate kohta ➶
Kuidas hinnastab Google Ads reklaami ja kuidas kujuneb reklaami hind?
Reklaamieelarve koostamisel tuleb arvestada, et Google Adsi reklaam on CPC (lühend ingliskeelsest väljendist cost per click) ehk klikipõhine reklaam. See tähendab, et Google Ads on kasutamiseks tasuta reklaamiplatvorm ja maksta tuleb vaid siis, kui kasutaja reklaamil klõpsab.
Google Adsi reklaamide hinnastamine põhineb peamiselt pakkumissüsteemil, kus reklaamijad teevad pakkumisi märksõnadele või reklaamikohtadele. Reklaami hind kujuneb mitmete tegurite põhjal.
Need on:
Pakkumine ja eelarve
Reklaamijad määravad maksimaalse summa, mida nad on valmis maksma klikkide (CPC – cost per click) või tuhande mulje (CPM – cost per thousand impressions) eest. Suurem pakkumine võib suurendada reklaami nähtavust, kuid ei taga alati paremat positsiooni.
Kvaliteediskoor
Google hindab reklaame ja nende sihtlehti ning annab neile kvaliteediskoori. See skoor põhineb lehtede asjakohasusel, kasutajakogemusel ja klikkimääral (CTR). Kõrgem kvaliteediskoor võib alandada kulu kliki kohta, kuna Google premeerib kvaliteetseid ja asjakohaseid reklaame paremate positsioonidega.
Konkurents
Kui paljud teised reklaamijad püüavad samuti sihtida samu märksõnu või sihtrühmi, võib see tõsta reklaami hinda. Konkurentsitihedates niššides võivad hinnad olla kõrgemad.
Reklaami vorming ja asukoht
Erinevad reklaamivormingud, näiteks tekstipõhised-, pildi- või videoreklaamid ja nende asukohad vastavalt otsingutulemustes, veebilehtedel, YouTube’is ja mujal võivad mõjutada reklaami hinda.
Sihtimise täpsus
Mida spetsiifilisem ja kitsam on sihtrühm näiteks demograafilise või geograafilise sihtimise korral, seda kõrgem võib olla kulu.
Kellaaeg ja nädalapäev
Teatud kellaaegadel või nädalapäevadel võib reklaamide näitamine olla kallim. See sõltub sihtrühma veebikasutuse harjumustest ja reklaamide omavahelisest konkurentsist.
Reklaami lõplik hind kujuneb pärast seda, kui reklaam on osalenud Google’i reklaamipakkumiste oksjonil. Iga kord, kui reklaam on kvalifitseeritud ilmuma, arvutab Google reaalajas, milline reklaam ja kus ilmub ja milline on selle kulu, lähtudes ülaltoodud teguritest.
Kui jätta Google Ads digiturundusagentuuri hallata, koosneb reklaami hind peale Google’i võetava tasu ka selle seadistamisele, haldamisele, tulemuslikkuse analüüsimisele ja reklaami täiendavale timmimimisele kuluva tööaja hinnast.
Reegel on, et reklaamikampaaniate pidev asjatundlik analüüsimine ning kiire optimeerimine aitab korraga vähendada kulusid ja parandada tulemusi.
Miks jätta Google Ads asjatundjate hallata?
Kuigi isetegemine pakub palju avastamisrõõmu ning pisut edukogemust, nõuab Google Ads tulemuslikuks kasutamiseks siiski mõningaid teadmisi, mille eest pole tehnoloogiahiiule mõistlik maksta kooliraha.
Iga reklaami kaks peamist eesmärki on müügi suurendamine ja brändi tuntumaks tegemine. Niisama huupi pole mõtet reklaame tulistada. See tähendab ainult asjatut kulu, sest vale reklaam valel ajal vales kohas vale inimese silme ees ei too tulu.
Spetsialistist digiturundaja, kellele Google Ads on igapäevane töökeskkond, kes on töötanud mitmete erinevate klientidega oskab kohe hinnata, millist kampaaniat on vaja, mis toimib või mitte ja sisestada Google Reklaami adminipaneelis õigeid märksõnu ning parameetreid, et reklaami ROI (return of investment ehk investeeringu tootlikkus) oleks eos maksimaalne.
Samuti oskab digiturundaja kasutada õigesti analüütikatööriistu, mida Google Ads pakub reklaamide tulemuslikkuse mõõtmiseks. Kogenud digiturundaja pilk hindab numbreid kiiremini ja teravamalt, et mitte öelda käigu pealt. Säärane vilumus võimaldab tal samamoodi käigu pealt reklaami parameetreid optimeerida.
Kui soov teha ise reklaami, siis seda saab teha Google Adsi ametlikult lehelt.
Kõik tegevused, mida me siin blogipostituses kirjeldasime, saavad tehtud kõrgetasemeliselt ning õigeaegselt. Kirjuta meile info@geeks.ee või võta ühendust kontaktivormi kaudu ja hakkame otsast pihta!
Digiagentuur Geeks.