MIS ON GOOGLE ADS (ADWORDS) REKLAAM?
Google Ads (Adwords) on Google reklaamiplatvorm, mis näitab reklaame Google otsingus, omandis olevatel platvormidel (nagu gmail, picasa, google maps), partner lehtedel või Youtube video kanalis.
Adwordsi tuntakse ka kui CPC (inglise keelsest sõnast cost per click) reklaamina ehk teisisõnu klikipõhine reklaam.
Näide kuidas näeb välja Google Ads reklaam
Reklaam sobib teile, kui soovite:
- Suurendada müüki
- Olla nähtavad Google otsingumootoris, kui kasutajad otsivad teenuseid või kaupu
- Suurendada veebilehe külastatavust
- Suurendada kaubamärgi tuntust, bränding
- Tuua kasutaja tagasi lehele – taasturundus
Kuidas need kuulutused sinna ilmuvad?
Lühidalt selgitades: Google Ads kontosse sisestatakse soovitud märksõnad, luuakse reklaamkuulutused ja määratakse eelarve.
Kui internetikasutaja sisestab Google otsingusüsteemi teatud märksõna, mis vastab konto seadistusele, siis näitab platvorm vastavat reklaami.
Google reklaami eelised:
- Reklaami näidatakse ainult siis kui kasutaja otsib
- Reklaami platvormi kasutamine on tasuta, maksate alles siis kui kasutaja klikib teie reklaamil.
- Reklaami saab sihtida riikidele, linnadele või inimestele, kes asuvad teie läheduses või seal, kus te reklaami näidata soovite. Võimalus on sihtida ka soo- või vanusepõhistel kriteeriumitel. Võimaluste hulk on väga lai.
- Google Ads katab tervet internetti
Mis kampaaniatüübid on kättesaadavad?
Google reklaam võimaldab teha üheksat eritüüpi reklaame. Kahjuks tuntakse seda rohkem otsingu- ja videokampaaniana.
Lühidalt tutvustame neid allpool:
- Otsingukampaaniad
Kasutajad sisestavad Google otsingusse märksõna, fraasi või lause ja näevad vastavat reklaami. - Display-võrgustiku kampaania
Visuaalreklaam, kus saab näidata nii videot, staatlist pilti või animeeritud visuaali. Reklaami suunatakse vastavalt kasutajate huvide, käitumise või kavatsuste järgi. - Shopping kampaania
Antud kampaania tüüp pole Balti riikides olnud kättesaadav. Eeldatavasti lähiajal läheb ta kinni, kuna on tulnud alternatiiv antud reklaamile milleks on maksimaalne toimivusreklaam. See sarnaneb otsingukampaaniale, kuid on suunatud e-poodidele. - Videokampaania
Tuntud kui Youtube reklaam. Tegemist on videoreklaamidega, mida näidatakse nii Youtube lehel kui ka partnerlehtedel. Seda suunatakse sama loogikaga nagu Display kampaaniat. - Rakenduskampaania
Kui soovite, et kasutajad laeksid alla telefonimänge või äppe, siis see reklaam on kasutamiseks sobiv. Töötab nii IOS kui ka Android rakenduste puhul. - Smart kampaania
Juhul, kui soovite reklaami maksimaalselt kiiresti töösse saada ja raha Google-le anda, siis see on just see kampaania. Tulemusi saada sellega on kordades raskem või peaaegu, et võimatu. - Discovery kampaania
Reklaame näidatakse Youtube keskkonnas nii telefonis, arvutis ja telefoni discovery alas. Reklaamid on kõik visuaalsed, mis näevad välja nagu Facebooki karusselli reklaamid. - Maksimaalse toimivuse kampaania – Performance Max
Üks uuemaid ja võimsamaid uuendusi Google poolt viimastel aastatel.
See on nö. kombo erinevatest kampaaniatest nagu ostingukampaania, display kampaania, kohalike poekülastuste kampaania, videokampaania ja shopping kampaania. Reklaami näidatakse peaaegu igal pool, mis töötab ja toob üllatavalt häid tulemusi!
Loodame, et antud artikkel tõi rohkem selgust ja ülevaadet teemast, mis on Google Ads reklaam!
Google Ads reklaam teenusest saad lugeda SIIT
Digiagentuur Geeks.