MIS ON MÜÜGILEHTER?

müügilehter

Väga paljud inimesed teavad, mis on müügilehter, ja paljud jällegi seda kahjuks ei tea.

Selgitan teile nüüd lähemalt, mis see on ja miks see oluline on. Müügilehter on turundusmudel mis kirjeldab teie klientide liikumist alatest esimesest kontaktist kuni ostu sooritamiseni.

Müügilehter (sales funnel, purchase funnel, sales pipeline)

Müügilehtri kontseptsiooni töötas välja Ameerika jurist Elias St. Elmo Lewis 1898. aastal. Mudel sisaldas kliendi psühholoogilist kirjeldust. Kolmkümmend aastat hiljem ühendatud see tuntud kaubanduse kontseptsiooniga – AIDA:

Legendaarne filmilõik müügist.

Esitage endale nüüd järgmised küsimused.

  • Kas teie äris on müügilehter paigas?
  • Kas olete kursis, mis etapil teil kliendid lehelt lahkuvad?

Tänapäeva müügilehter.

Kunagi oli potentsiaalset klienti palju raskem saada kätte. Tänu tehnoloogia arengule on see nüüd kordades kergem. Kuid samas on ka konkurents läinud kordades tihedamaks ja see teeb müügi jällegi meie jaoks raskemaks. Kliendi käitumise psühholoogia on jäänud aga samasuguseks ja tänapäeval on müügilehter selline:

Attention– tähelepanu.

Kasutaja nägi teie reklaami. Siin on terve hunnik tööriistu, mille abil saame meie potentsiaalsetele klientidele lähemale minna ja liikuda sammu võrra lähemale ka ostu sooritamiseni. Seda sammu käsitlen veel eraldi artiklis, kus räägin laiemalt eri moodustest tähelepanu võita. Kõige tõhusam neist on suunatud reklaam. Reklaami näeb kasutaja, kes toodet või teenust otsib. Sellest saab lugeda siit.

Interest – huvi.

Kasutajal tekkis huvi ja ta läks teie lehele, e-poodi, kauplusesse. Selles etapis kukuvad väga paljud kasutajad müügilehtrist välja. Põhjuseid võib olla palju: informatiivsus, lehe ülesehitus, saadavus, hind jne. Ka siin on palju nüansse, mida peab jälgima ja tegema. Ka sellest räägime hiljem lähemalt.

Desire– soov.

Kasutajal tekkis soov ostu sooritada. Ta lisas toote korvi või tegi otsuse võtta teiega ühendust. Kui kõik sobib, siis kasutaja sooritab ostu ja liigub edasi järgevale sammule. Ka siin on palju nüansse, millest saab pikalt rääkida. Peatume sellel hiljem pikemalt.

Action– tegevus.

Kasutaja sooritas ostu, saatis päringu, tegi kõne. Siin tuleb mängu juba teie müügimeeskond ja teenindus.

Muidugi pole see viimane samm, sealt edasi võib olla veel ka muu lehter: näiteks järelmüük, päringu puhul ka kliendiga kohtumine jne.

müügilehter 2

Neile, kes leiavad, et müügilehter võiks välja näha teistsugune, siis jah, seda võib kirjeldada erinevalt ja jagada palju suuremateks osadeks. Minu eesmärk selle artikliga on avada inimeste silmad ja suunata neid kvaliteetset müüki tegema.

Müügilehter näeb välja umbes selline.

müügilehter

Kas teie olete kursis, milline on teie kodulehe müügilehter?

Kas teate, kus teie potentsiaalsed kliendid kaovad?

Mis on selle põhjus?

Kas teie teete midagi, et teatud etappidelt väljakukkunute arv võiks olla väiksem?


Autor: Roland Oskar,

Google Ads spetsialist, turundaja, ettevõtja.