Mis on Google Ads (AdWords) reklaam?
Google Ads reklaam on reklaamiplatvorm, mis kuvab reklaame Google’i otsingutulemustes, Google’is alamplatvormidel nagu Gmail, Google Maps või Picasa, samuti YouTube’is või Google’i partnerlehtedel.
Seega katab Google Ads peaaegu terve interneti. Google Ads on terve omaette n-ö ökosüsteem, mida tunneb Eestis kõige paremini Google Adsi agentuur Geeks, kes on Google’i ametlik partner.
Google reklaam on turundusvaldkonnas tuntud ka vana nimega Google’i AdWords.
Mõni turundaja ei ütlegi Google Ads ega Google reklaam, vaid vanast harjumusest hoopis Google AdWords.
Sisukord

Google Ads pakub muuhulgas võimalust osta omale koht otsingutulemuste etteotsa.
Google reklaam sobib, kui soovite:
- olla väljaspool järjekorda esimeste seas nähtav, kui inimesed midagi guugeldavad;
- suurendada oma brändi tuntust, olles mitmetel populaarsetel platvormidel oma reklaamiga potentsiaalsete klientide silme ees;
- suurendada oma kodulehe külastatavust või kasvatada e-poe käivet;
- tuua inimesi ikka ja jälle tagasi oma kodulehele, kui reklaami eesmärk on ka taasturundus;
- veel mitmel muul viisil reklaamida oma toodet, teenust või kaubamärki.
Google reklaamid valitud sihtgruppidele
Kus ja kellele Google’i reklaami kuvatakse, sõltub selle sihtimisest. Google Ads võimaldab reklaame sihtgruppidele väga täpselt rihtida. Samuti suudab Google’i reklaam kohandada reklaame vastavaks sellega, millist seadet – kas arvutit, tahvlit või nutitelefoni – sihtrühma liige parajasti kasutab.
Google Ads pakub selleks mitut reklaamide sihtimise võimalust.
- Märksõnade sihtimine
Reklaamid ilmuvad otsingutulemustes. Reklaamijad valivad märksõnad, mis on seotud nende toodete või teenustega. Kui kasutaja neid märksõnu guugeldab, näeb ta ka vastavat reklaami. - Demograafiline sihtimine
Reklaamijad saavad sihtida inimesi nende vanuse, soo, sissetuleku, haridustaseme ja muude demograafiliste näitajate alusel. - Huvipõhine sihtimine
Kasutajaid sihitakse nende varasemate veebitegevuste ja huvide põhjal. Google’i tehistaip analüüsib iga kasutaja veebikäitumist, et määrata kindlaks nende huvid ja pakkuda neile vastavaid reklaame. - Geograafiline sihtimine.
Reklaamijad saavad sihtida inimesi nende asukoha järgi kas riigi, linna, maakonna ja valla täpsusega. - Seadme sihtimine
Kasutajaid sihitakse vastavalt nende netiseadmele, nagu nutitelefonid, tahvel- või lauaarvutid. - Kontekstuaalne sihtimine
Sihtimine toimub kodulehtede sisu alusel. Näiteks spordiga seotud reklaamid ilmuvad sporditeemalistel lehtedel. - Remarketing
See võimaldab meelitada inimesi kodulehele tagasi, sest sihitakse neid, kes on kodulehte varem külastanud või reklaamijaga muul moel suhelnud. - Sarnaste sihtrühmade sihtimine
Google võimaldab reklaamijatel jõuda inimesteni, kes on sarnanevad nende olemasoleva kliendibaasiga. - Platvormidevaheline sihtimine
Sihtida saab kasutajaid, kes kasutavad mitut seadet. Reklaamid jõuavad sihtrühmadeni sõltumata sellest, millist seadet parasjagu netis käimiseks kasutatakse.
Need sihtimisvõimalused võimaldavad reklaamijatel luua väga spetsiifilisi ja sihipäraseid kampaaniaid, mis suurendavad reklaamide tõhusust ja ROI-d (return of investment ehk investeeringu tootlikkus). Millised sihtimisvõimalused valida ja kuidas neid kombineerida, teab kõige paremini Google Adsi agentuur.
Google reklaamid pakuvad mitmeid kampaaniatüüpe
Google reklaam pakub kasutajatele erinevaid kampaaniapindu- ja võimalusi.
Allpool vaatame need põgusalt üle, kuid peame vajalikuks rõhutada, et reklaamistrateegia koostamine ja õigete platvormide valimine võiks parema ja kiirema tulemuse nimel jääda agentuuri hooleks.
Google Ads pakub mitut võimalust, kuid milline neist valida?
Search Search ehk otsingureklaam – kõige tulemuslikum ja populaarsem kampaania tüüp
Google Ads Search pakub võimalust kuvada reklaami pealtnäha otsingutulemusena teiste tulemuste ees esimesena või esimeste seas, kui kasutaja otsib midagi reklaamile vastava märksõnaga. Reklaam on teistest otsingutulemustest eristatud märkega “ad”. Sisuliselt tähendab Google Ads Search endale otsingutulemuste etteotsa koha ostmist.
Teave Google’i otsinguvõrgustiku kohta ➶
Performance Max ehk maksimaalselt toimiv – hetkel üks uuemaid ja tulemuslikumaid kampaania tüüpe
Google Ads Performance Max tähendab, et tuld antakse kogu reklaamirinde ulatuses kõigist torudest korraga. Üks reklaam või kampaania kohandatakse automaatselt sobivaks kõigi Google Adsi kanalite jaoks.
Teave maksimaalse toimivuse kampaaniate kohta ➶
Display ehk võrgustikureklaam – üks laiahaarelisemaid kampaaniavõimalusi
Google Ads Display tähendab, et reklaami kuvatakse nii Google’i enda rakenduste lehtedel kui ka Google’i partnerlehtedel, mida on kokku üle kolme miljoni. Kuhu iganes läheb kasutaja, seal ta näeb ka talle seadistatud reklaami. Kui me räägime brändi tuntumaks tegemisest, siis Google Ads Display pakub selleks parimaid võimalusi.
Teave displeikampaaniate kohta ➶
Shopping ehk poodlemise reklaam – netipoe pidajate lemmik (Balti riikides ei toimi)
Google Ads Shopping on mõeldud ennekõike netipoodidele oma kauba reklaamimiseks. Reklaam kuvatakse koos kauba piltide ja hinnaga otsingutulemuste seas, kui kasutaja otsib midagi, mis seostub reklaami märksõnadega.
Shopping-reklaamide teave ➶
Video ehk reklaamipaus YouTube’is
Google Ads Video tähendab, et YouTube kuvab reklaami enne kasutajale video näitamist või selle vahepalana. See on tänapäeval sama ja paremgi veel kui reklaamipaus teleris enne saadet või saate ajal.
Teave videokampaaniate kohta ➶
App ehk rakenduse reklaam – eriteenus äpiarendajatele
Google Ads App on mõeldud erinevate äppide arendajatele omaloodud rakenduste populariseerimiseks nii Google Play äpipoes kui mujal. Ja ei – Google Ads App pole sama, mis samanimeline äpp Google Adsi reklaamide haldamiseks.
Teave rakenduskampaania kohta ➶
Smart (Nutikas kampaania) ehk “lollidelt tulebki raha ära võtta” – miski, mida peab vältima
Google Ads Smart on mõeldud peamiselt väikeettevõtetele, kellel pole alati võimalik pidada palgal oma turundajat või sisse osta turundusteenust. Google Ads Smart on lihtne ja kasutajasõbralik, kuid ettevõtluse võidusõidus osalemiseks pigem katkine punnvõrr kui Harley-Davidson.
Teave nutikate kampaaniate kohta ➶
Demand Gen ehk nõudluse tekitamine – Performance Maxi sugulane
Google Ads Demand Gen on Google Ads Performance Maxi sugulane. Nende tehniliste erinevuste kirjeldamine veniks pikale. Lühidalt öeldes on Performance Max hea võimalus olla igal pool internetis potentsiaalsete klientide silme ees, kuid Demand Gen keskendub neil hamba verele ajamisele, tarbimissoovi tekitamisele.
Teave nõudluse tekitamise kampaaniate kohta ➶

Kui see teema kõnetab, siis sind võib huvitada ka meie Google Ads teenus.
Vaata, mida pakume ja kuidas saame sinu tulemusi kasvatada
Loe Google reklaami teenusestKuidas hinnastab Google Ads reklaami ja kuidas kujuneb reklaami hind?
Reklaamieelarve koostamisel tuleb arvestada, et Google Adsi reklaam on CPC (lühend ingliskeelsest väljendist cost per click) ehk klikipõhine reklaam. See tähendab, et Google Ads on kasutamiseks tasuta reklaamiplatvorm ja maksta tuleb vaid siis, kui kasutaja reklaamil klõpsab.
Google Adsi reklaamide hinnastamine põhineb peamiselt pakkumissüsteemil, kus reklaamijad teevad pakkumisi märksõnadele või reklaamikohtadele. Reklaami hind kujuneb mitmete tegurite põhjal.
Need on:
Pakkumine ja eelarve
Reklaamijad määravad maksimaalse summa, mida nad on valmis maksma klikkide (CPC – cost per click) või tuhande mulje (CPM – cost per thousand impressions) eest. Suurem pakkumine võib suurendada reklaami nähtavust, kuid ei taga alati paremat positsiooni.
Kvaliteediskoor
Google hindab reklaame ja nende sihtlehti ning annab neile kvaliteediskoori. See skoor põhineb lehtede asjakohasusel, kasutajakogemusel ja klikkimääral (CTR). Kõrgem kvaliteediskoor võib alandada kulu kliki kohta, kuna Google premeerib kvaliteetseid ja asjakohaseid reklaame paremate positsioonidega.
Konkurents
Kui paljud teised reklaamijad püüavad samuti sihtida samu märksõnu või sihtrühmi, võib see tõsta reklaami hinda. Konkurentsitihedates niššides võivad hinnad olla kõrgemad.
Reklaami vorming ja asukoht
Erinevad reklaamivormingud, näiteks tekstipõhised-, pildi- või videoreklaamid ja nende asukohad vastavalt otsingutulemustes, veebilehtedel, YouTube’is ja mujal võivad mõjutada reklaami hinda.
Sihtimise täpsus
Mida spetsiifilisem ja kitsam on sihtrühm näiteks demograafilise või geograafilise sihtimise korral, seda kõrgem võib olla kulu.
Kellaaeg ja nädalapäev
Teatud kellaaegadel või nädalapäevadel võib reklaamide näitamine olla kallim. See sõltub sihtrühma veebikasutuse harjumustest ja reklaamide omavahelisest konkurentsist.
Reklaami lõplik hind kujuneb pärast seda, kui reklaam on osalenud Google’i reklaamipakkumiste oksjonil. Iga kord, kui reklaam on kvalifitseeritud ilmuma, arvutab Google reaalajas, milline reklaam ja kus ilmub ja milline on selle kulu, lähtudes ülaltoodud teguritest.
Kui jätta Google Ads digiturundusagentuuri hallata, koosneb reklaami hind peale Google’i võetava tasu ka selle seadistamisele, haldamisele, tulemuslikkuse analüüsimisele ja reklaami täiendavale timmimimisele kuluva tööaja hinnast.
Reegel on, et reklaamikampaaniate pidev asjatundlik analüüsimine ning kiire optimeerimine aitab korraga vähendada kulusid ja parandada tulemusi.
Google reklaami seadistus vs. reklaamide haldus
Sageli kuuleme väidet, et Google’i reklaamide puhul piisab vaid korra nende seadistamisest ja kui hiljem üldse midagi muuta, siis korra kvartalis on küllalt.
Alustame aga ühest olulisest tõest: Google Ads ja Facebook Ads on eraettevõtted, mille peamine eesmärk on kasumit teenida. Nad teevad kõik selleks, et reklaamide käivitamine oleks võimalikult lihtne – see toob neile rohkem raha.
Seetõttu ongi olemas nn nutikad kampaaniad (Smart Campaigns) ja Facebookis näiteks Boost-nupp.
Me ei vaidle vastu – reklaami käivitamine ongi lihtne. Keeruline on hoopis saada soovitud tulemusi.
Vaatame, mida sisaldab Google Adsi reklaamide algne seadistus
Selles osas keskendume ainult otsingureklaamidele, sest kui kaasaksime ka Display, Performance Maxi jms, läheks see liiga pikaks.
Google’i reklaami seadistus jaguneb üldjoontes kaheks:
- konversioonide seadistus – see on tehniline pool, mille käigus määratakse, milliseid tegevusi loetakse kampaania eesmärgiks (nt ost, päringuvorm, kõne jms). Reeglina piisab ühest korrast, kuid tuleb arvestada, et veebilehe uuendused võivad seaded tühistada või midagi katki teha. Seda juhtub küll harva, aga siiski piisavalt tihti, et tasub kontrollida;
- strateegia ja konto struktuur – siin otsustatakse, kuidas kampaaniad üles ehitada. See on juba taktikaline töö, kus planeeritakse:
- millised kampaaniad tuleb luua;
- kuidas jaotada reklaamirühmad;
- milliseid märksõnu sihtida;
- milline pakkumisstrateegia valida.
Näide: rehvide müük
Kui reklaamime rehve, siis teame, et tegemist on hooajalise äriga. Loogiline on jagada kampaaniad kaheks: suverehvidele ja talverehvidele.
Lisaks tuleb mängu brändipõhine otsing – näiteks „Michelini suverehvid“ või „Nokiani talverehvid“. Samuti on üldised otsingud, nagu „soodsad rehvid“, „kvaliteetsed rehvid“ jms.
Kõik need tuleb jagada õigetesse reklaamirühmadesse vastavalt otsingu eesmärgile ja teemadele.
⚠️ Oluline on siinjuures leida tasakaal – liiga detailne struktuur võib viia olukorrani, kus rühmad jäävad tühjaks (liiga vähe otsinguid) ja töö on lihtsalt tühja tehtud.
Konto struktuuri näide
Märksõnad ja mahu analüüs
Järgmisena tulevad mängu märksõnad. Esialgu aitab siinkohal Google’i märksõnaplaneerija, kust näeb otsingumahtusid ja saab aimu, milliseid reklaamirühmasid tasub üldse luua.
Eesti keeles ei pruugi kõigil märksõnadel olla piisavalt mahtu, seega tulebki siin mängu esimene analüüs ja edaspidine haldus, mille käigus kohandatakse reklaamirühmi ja konto struktuuri.
Pakkumisstrateegia
Alustuseks valitakse pakkumisstrateegia, mis sõltub eesmärgist ja olemasolevatest andmetest.
Tavaliselt alustatakse konversioonide maksimeerimisega. Hiljem võib liikuda edasi maksimaalse ROAS-i või CPA-põhise pakkumise peale, kui andmeid on juba piisavalt.
Eeldame, et turunduslik eesmärk on ikka müük!
Reklaamtekst ja laiendid
Viimases etapis kirjutatakse reklaamtekst ja luuakse laiendid (assets) – telefoninumbrid, saidilingid, hinnad, USP-d jne. Need peaks toetama brändi väärtuspakkumist ja sõnumit.
Meie ei lähe siin üksikasjalikuks, vaid kirjeldame üldiselt, et sinul tekiks kõigest parem arusaam.

Kui mõtled, kuidas seda oma äris kasutada, siis meie saame aidata.
Tutvu Google Ads teenusega ja saa teada, kuidas me töötame.
Mida sisaldab Google reklaamide haldus?
(näide: otsingureklaamid)
Google reklaami haldamine ei tähenda lihtsalt „seadista ära ja küll ta tiksuma jääb“. Põhifookus on alati konversioonide tõstmisel ja kulude optimeerimisel.
Otsingureklaamide puhul tiirleb töö suuresti märksõnade ümber. Oluline on, et inimene, kes reklaamile klikib, tuleks otsinguga, mis on sinu äri jaoks relevantne. Kui reklaam hakkab ilmuma valedes otsingutes, kaob raha kiirelt – tulemusi nägemata.
Näide: kui sa müüd uusi rehve, aga reklaamid ilmuvad ka otsingus „kasutatud rehvid“, siis maksad sisuliselt tühja.
Mis toimub iganädalases halduses?
Reklaamikonto ei püsi iseseisvalt vormis – iga nädal teeb haldur kontol tööd, et kampaaniad oleksid maksimaalselt tulemuslikud.
Tüüpilised tegevused
- Märksõnadega töö (lisamine, eemaldamine, täiendamine)
Et valede otsingute pealt klikke vältida, lisatakse kampaaniasse pidevalt negatiivseid märksõnu. See aitab hoida reklaamid sihituna ja asjakohasena.
- Reklaamtekstide haldus ja testimine (A/B testid)
Reklaamtekstide haldus tähendab olemasolevate kuulutuste täiendamist, värskendamist ja vajaduse korral eemaldamist, et need oleksid võimalikult asjakohased ja tõhusad.
A/B testimine tähendab kahe (või enama) reklaamivariandi paralleelset näitamist, et välja selgitada, milline
– saab rohkem klikke (CTR),
– toob rohkem konversioone, töötab paremini eri seadmetes või sihtgruppides.
Testitakse näiteks
– pealkirju (nt „Soodsad rehvid Tallinnas“ vs. „Telli rehvid mugavalt koju“),
– kirjeldusteksti (mis rõhutab hinda, kiirust, kvaliteeti vms),
– laiendite sisu.
Tulemuste põhjal jäetakse paremini toimivad variandid alles ja nõrgemad eemaldatakse.
- Pakkumisstrateegia testimine ja optimeerimine
Pakkumisstrateegia määrab, kuidas Google Ads kulutab sinu eelarvet ja millele ta optimeerib (nt konversioonid, klikid, ROAS).
Testimine ja optimeerimine tähendab, et alguses valitakse strateegia, mis sobib kampaania eesmärgiga, ja hiljem vaadatakse tulemuste põhjal, kas see töötab hästi või vajab muutmist.
Näited
- Alguses kasutatakse tavaliselt „maksimeeri konversioonid“, et koguda andmeid ja saada esimesed tulemused.
- Kui andmeid on piisavalt, võidakse liikuda siht-CPA või siht-ROAS-i peale, et hakata reklaame veel täpsemalt suunama ja kulutõhusamaks muutma.
- Kui tulemused kukuvad või ei parane, vahetatakse strateegiat või muudetakse sihte (nt ROAS 400% asemel 300%).
Eesmärk on leida tasakaal hinna ja tulemuste vahel, et iga euro tooks maksimaalselt väärtust.
- Uute kampaaniate või reklaamirühmade loomine vastavalt vajadusele.
Reklaamikonto struktuuri täiendatakse töö käigus olenevalt hooajast, uute toodete lisandumisest või analüüsi tulemustest.
Näiteks
- eraldatakse uus kampaania populaarseks tootekategooriaks;
- luuakse uus reklaamirühm, kui märksõnade maht või otsinguintents erineb olemasolevatest.
Seda tehakse ka siis, kui vanad kampaaniad hakkavad omavahel konkureerima – näiteks kui kaks reklaamirühma sihivad sama märksõna, mis võib
- tõsta kliki hinda,
- langetada kvaliteediskoori,
- vähendada tulemuslikkust.
Tulemuslik struktuur = loogiline ja mitte omavahel võistlev kampaaniate ülesehitus.
- Sihtgruppide (audiences) loomine ja kohandamine
- Laiendite (assets) lisamine ja uuendamine
- Veateadete ja probleemide lahendamine
Google Adsi kontol võib ette tulla tehnilisi takistusi või piiranguid, mis vajavad kiiret sekkumist. Haldaja ülesanne on need võimalikult sujuvalt lahendada, et reklaamid ei jääks seisma.
Tüüpilised tegevused
- Konto kinnituse juhendamine
- Reklaamide tagasilükkamiste apelleerimine – kui reklaam lükatakse põhjendamatult tagasi, esitatakse vastuväide (appeal).
- Suhtlus Google Adsi toega – keerulisemate probleemide korral võetakse otse ühendust toe spetsialistidega, et leida lahendus kiiresti ja professionaalselt.
- Aruandlus kliendiga
- Google Analyticsi andmete põhjal parenduste tegemine
Kõik need tegevused, mida eespool kirjeldasime – alates märksõnade haldusest kuni strateegia kohandamise ja tehniliste probleemide lahendamiseni –, võtavad aega ja nõuavad järjepidevust.
Just need detailid määravadki, kas reklaami lihtsalt näidatakse või reklaam töötab kasumlikult.
Kui loota, et piisab ainult algsest seadistusest ja kampaania kestab ise edasi, siis võib kindel olla – ühel hetkel sõidab see kraavi. Raha kulub, aga tulemusi ei tule.
Regulaarne haldus ei ole luksus – see on vajalik, kui tahad reklaamieelarvest maksimaalset väärtust.
Miks jätta Google reklaam asjatundjate hallata?
Kuigi isetegemine pakub palju avastamisrõõmu ning pisut edukogemust, nõuab Google Ads tulemuslikuks kasutamiseks siiski mõningaid teadmisi, mille eest pole tehnoloogiahiiule mõistlik maksta kooliraha.
Iga reklaami kaks peamist eesmärki on müügi suurendamine ja brändi tuntumaks tegemine. Niisama huupi pole mõtet reklaame tulistada. See tähendab ainult asjatut kulu, sest vale reklaam valel ajal vales kohas vale inimese silme ees ei too tulu.
Spetsialistist digiturundaja, kellele Google Ads on igapäevane töökeskkond, kes on töötanud mitmete erinevate klientidega oskab kohe hinnata, millist kampaaniat on vaja, mis toimib või mitte ja sisestada Google Reklaami adminipaneelis õigeid märksõnu ning parameetreid, et reklaami ROI (return of investment ehk investeeringu tootlikkus) oleks eos maksimaalne.
Samuti oskab digiturundaja kasutada õigesti analüütikatööriistu, mida Google Ads pakub reklaamide tulemuslikkuse mõõtmiseks. Kogenud digiturundaja pilk hindab numbreid kiiremini ja teravamalt, et mitte öelda käigu pealt. Säärane vilumus võimaldab tal samamoodi käigu pealt reklaami parameetreid optimeerida.
Kui soov teha ise reklaami, siis seda saab teha Google Adsi ametlikult lehelt.

Teooria on hea algus, aga kui soovid reaalseid tulemusi, siis uuri, mida me Google reklaami osas teeme
Tutvu teenusega siinVõib-olla pakuvad sulle huvi ka need teemad
Digiagentuur Geeks.