KAS GOOGLE ADS REKLAAMI HALDAMINE ON TÄHTSAM KUI KONTO SEADISTAMINE?

GOOGLE ADS REKLAAMI HALDAMINE ON TÄHTSAM KUI KONTO SEADISTAMINE?

Reklaami seadistamine, ning tema lansseerimine on üks väike osa suurest tööst. Palju tähtsam, ning raskem on seda õigesti hallata, et ta tooks kasu, mitte aga põletaks raha. Peaaegu võimatu on reklaami seadistada koheselt nii, et ta tooks ideaalset resultaati. Muidugi on olemas erandeid, kuid neid on väga vähe. Eriti tähtis on tegeleda reklaami haldusega esialgu, kui te ta käivitasite.

Nii Google, kui ka Facebook on teinud oma keskkonna nii lihtsaks, et reklaami käivitamisega saab igaüks hakkama. Küsimus on hoopis muus, kas ta hakkab tooma soovitud resultaati?

Vaatame, mida sisaldab Google Ads reklaami haldamine.

Neid näitajaid on vaja jälgida, ning tegeleda nendega süstemaatiliselt.

ALAPUNKTID

Liikluse kontroll kodulehel
Töö märksõnadega ja konto struktuuriga
Töö kuulutustega
Kuulutuste A/B testimine
Aruanded, konversioonid, müügilehtrid
Kes peaks tegelema Google Ads haldamisega?

Liikluse kontroll kodulehel

Reeglina on suunatud reklaami ülesanne tuua lehele maksimaalselt rohkem liiklust. Muidugi ei taha me, et kodulehele tuleksid inimesed, kes ei tunne huvi meie tootest/teenusest.
See tähendab, et peab kasutama negatiivseid märksõnu ja eemaldama mitte vajalikud. Värskelt käivitatud reklaamil on vaja silma peal hoida suht tihti. Vaadake vähemalt paar korda kuus.
Meie teeme seda iga nädal kõikide kontodega.

Töö märksõnadega ja konto struktuuriga

Antud lõik puudutab rohkem suuremaid reklaami kontosid, kui teil on palju teenuseid ja kaupu mida müüte. Esiteks on vaja liigitada kõik märksõnad eraldi rühmadeks ja kätte saada kõige soodsamad ja paremad märksõnad.
Googlel on 5 märksõna vastavust, mida saab kasutada, ning need tugevalt mõjutavad klikki hinda ja otsingu tulemust. Sellest räägin täpsemalt järgnevas artiklis. Aja jooksul tekib kontosse teatud hulk märksõnu, ning nendega on vaja tööd teha, mõned lisada negatiivsetesse, mõned eemaldada, aga mõned panna hoopis muude vastavusse. Ka seda on vaja teha kindlal sagedusel, kõik oleneb otsingu mahust.

Töö kuulutustega

Google Ads soovitab kasutada reklaamirühmas minimaalselt 3 reklaam kuulutust erinevate pealkirjadega, piltidega, üleskutsetega ja kirjeldustega. Põhjuseks on see, et aru saada, millise kuulutuse peale kõige rohkem klikkitakse. Kuna ühesuguse sõnumiga, kuid erinevalt üles ehitatud lausetega kuulutused näitavad väga erinevat resultaati. Meie ülesanne on välja filtreerida kuulutused, mis ei toimi ja luua aina paremaid kuulutusi. Sellest oleneb CTR, mis omakorda mõjutab klikki hinda. Sellega on vaja tegeleda vastavalt ostingu mahule vähemalt kord kuus.

Kuulutuste A/B testimine

Ma ei kujuta ette kuidas saaks testida erinevaid võimalusi ilma A/B testita. Kuna Googles on reklaami suunamise ja seadistamise võimalusi erinevaid, ning me peame leidma milline lahendus töötab meie puhul kõige paremini. Just selle jaoks on vaja kasutada A/B teste. Meil on igal reklaami kontol kogu aeg mingi test jooksmas. Kui tihti seda teha, oleneb jällegi sellest, kui suur liiklus on teie lehel. Tähtis on tõsta resultaati!

Aruanded, konversioonid, müügilehtrid

Üks tähtsamaid punkte on muidugi tulemuse jälgimine ja analüüs. Soovitame valida aruandluse perioodi järgi (see on tavaliselt üks kalendrikuu). Vaja on vaadata ja aru saada, mida tegime hästi, ning mida halvasti, ning teha vastavaid korrektuure ja liikuda edasi.

Aruandes peab jälgima ja võrdlema erinevaid resultaate nagu:

  • klikki hind (CPC)
  • kuulutuse kvaliteet (CTR)
  • konversioonid
  • Email listiga liitujad
  • reklaamieelarve kulu
  • päringute arvu, e-poe puhul müügi kogust või käivet
  • reklaami kulu – päringute arv = saame kulu päringu kohta
  • ja muud näitajad nagu ROI, ROAS, CPA

Selleks peab kohe enne reklaamimisega alustamist ära märgistama, mis on teie jaoks tähtis ja mida hakkad omavahel võrdlema.
Igal ettevõttel on väga erinevad mõõdikud.

Ideaalne oleks kõik see siduda CRM-iga ning jälgida tervet kliendi teekonda, alates päringu saatmisest, kuni ostu sooritamiseni, ning peale selle jälgida ja analüüsida CLV (customer lifetime value) ehk kui palju tõi teile kasu antud klient terve aja jooksul.
Mis te arvate, miks suuremad e-poed tahavad, et te oleksite sisse logitud enne ostu sooritamist? ?

Konkurents pidevalt kasvab ja aina rohkem ettevõtteid hakkab kasutama erinevaid reklaame internetis, kaasa arvatud Google Ads reklaami. See tähendab, et klikkid lähevad aina kallimaks, ning aina raskem on teenida tulu müügi pealt. Võimalik, et lähitulevikus kõik esialgsed müügid toovad müüjale pigem kahjumit.

Ma isegi ei hakka rääkima konto automatiseerimisest ja scriptidest, mida saab kasutada, et konto tööd paremaks teha. See teema on rohkem mõeldud oma ala spetsialistidele, kes teavad mida teevad ja miks.

Kes peaks tegelema Google Ads haldamisega?

Meie arvamus on selline, et inimene, kes seadistas reklaami konto peab ka edaspidi seda haldama. Ja isegi, kui te arvate, et saate sellega ise hästi hakkama, siis toon välja järgnevad punktid.

1. Igaüks peab tegelema oma asjaga. See on fakt.
2. Spetsialist, kes seadistas konto, teab hästi miks ta konto nii üles ehitas ja saab aru kõikidest konto peensustest.
3. Kogemus ja praktika. Töötades igapäevaselt kontodega hakkad aru saama, miks ja kuidas asi töötab. Kujuneb välja oma nägemus, life häkkid.
4. Reklaami haldustasud pole nii kõrged, et seda mitte tellida.

Me kunagi ei suru oma klientidele peale haldusteenust, kui nad soovivad saada ainult seadistust, kuid soovitame soojalt, võtta ka see teenus.

Suur aitäh kõigile, kes lugesid antud artikli lõpuni!

Google Ads reklaam teenusest saab lähemalt lugeda siit.

 

Autor: Roland Oskar,
Google Ads spetsialist, turundaja.