Facebook reklaam ja turundus: tulemused ja nähtavus ettevõttele

Facebook reklaam ja turundus (Meta reklaamid) on parimaid viise sotsiaalmeedias uute klientide leidmiseks ja olemasolevatele turundamiseks.

Et Facebooki reklaam ja turundus tulemusi tooks, koostasime kasuliku nimekirja teguritest, mis mõjutavad reklaamide tulemusi ning millega peab end sotsiaalmeedias reklaamides arvestama.

1. Facebooki ja Instagrami leht

Tihti külastatakse reklaami peale kõigepealt ettevõtte sotsiaalmeediat (Facebook või Instagram) ja seejärel kodulehte. Kui sotsiaalmeediakonto on infovaene või sisutühi, tekitab see külastajas kahtlusi ja vähendab sinu usaldusväärsust. Seega kontrolli, kas ettevõtte info sotsiaalmeedias on asjakohane ning igaüks saab aru, mis ettevõtte ja valdkonnaga on tegemist.

Usalduse võtmeteks on ka aktiivne sisu ja jälgijaskond (mis ei pea suur olema), ettevõtte asjakohane kommunikatsioon ja klientide tagasiside lehel. Tähtsad on ka visuaalne (kaanepilt ja muu pildimaterjal) kui ka tekstiline pool. Väldi juhuslikke klõpse või pildipankade materjale, halba keelekasutust ja koma- ning tähevigu.

Kui su sotsiaalmeedia lehed ei ärata külastajas usaldust, oled kaotanud potentsiaalse kliendi. Ning ta hakkab su reklaame edaspidi ignoreerima.

Meelespea! Inimesed on pettuste leviku tõttu senisest skeptilisemad ning teevad reklaamijatele reeglina taustakontrolli. Selle läbimiseks on tähtsad selgus, läbipaistvus ja usaldusväärsus – seda nii sotsiaalmeediakanalites kui kodulehel.

2. Kaasahaarav sisuloome sotsiaalmeedias ja klienditeenindus

Sotsiaalmeedia sisuloome mõjutab ka reklaamide tulemusi, kuna leht ja reklaamikonto (Meta Ads) on omavahel seotud. Lehe jälgijaskond, mis koosneb olemasolevatest klientidest ning uutest huvilistest, on aluseks reklaamide sihtrühmade loomisel.

Jälgijaskonna kasvatamiseks ja hoidmiseks tuleb pakkuda väärtuslikku ning huvipakkuvat sisu. Mida interaktiivsem ja mitmekülgsem sisu, seda huvitavam on ettevõtte lehte jälgida. Kuid selle loomiseks peab tundma oma valdkonda ja sihtrühma.

Kui leht ei paku väärt sisu ning jälgijaskond on passiivne, siis puudub ettevõttel kontakt olemasolevate ning tulevaste klientidega. Inimesi tuleb kaasata nii reklaamide kui postituste all. Kommentaarid, reaktsioonid ja jagamised näitavad, et inimestel on huvi ning nad soovivad suhelda. Vastake neile kontakti loomiseks viisakalt ka negatiivsete kommentaaride võ reaktsioonide korral.

Kaasahaarav sotsiaalmeedia

Tähtis on olla esindatud ka valdkondlikes sotsiaalmeedia gruppides. Facebooki gruppidest on võimalik saada väga kvaliteetseid kontakte, kuid seda pole tark teha otsemüügiga. Ettevõtte esindaja peaks gruppides olema spetsialist ning nõuandja, mitte müügimees. Pakkudes teadmisi jagades väärtusi, äratad usaldust ning lood ettevõttest positiivset kuvandit.

Meelespea! Ära unusta, et sotsiaalmeedia platvorm on klienditeeninduskeskkond. Klient võib võtta ühendust ka Facebooki või Instagrami sõnumite kaudu. Tänapäeval on võrdväärne poodi astumise, helistamise või kodulehe kaudu päringu saatmisega.

3. Instagram reklaam

Tihti arvavad ettevõtted, et kui neil on leht ainult Facebookis siis Instagrami reklaam pole vajalik või vastupidi. See kehtib vaid juhul, kui kasutatakse oma nähtavuse parandamiseks ainult lühiajalisi Boost-reklaame, mis on seotud konkreetse platvormiga.

Kui eesmärk on luua reklaamihalduris (Meta Ads Manager) analüütiliselt põhjendatud põhjalik reklaamistrateegia, mis on optimeeritud tulemustele, tuleks arvestada mõlema platvormi laialdaste reklaamivõimalustega.

4. Facebook reklaami hind ja eelarve piirangud

Kampaania strateegia ja pikkus mängivad reklaami hinna kujundamisel olulist rolli. Kuid tihti on sotsiaalmeedia reklaamide eelarve piiratud või valesti arvestatud. Viimast juhtub, sest Facebooki reklaami (Meta Ads) hind sõltub mitmetest teguritest nagu konkurents, nõudlus turul, kampaania tüüp, eesmärk, kaasatus, sihtrühm, toote/teenuse hind, kampaania pikkus jne.

Konkurents ja nõudlus turul (hooaeg) on väliskeskkonna mõjutajad, mille osatähtsus võib olla väga suur. Näiteks Mustal Reedel iga valdkonna reklaami hind mitmekordistub, kuna korraga reklaamib end väga palju sarnaseid ettevõtteid. Teisel juhul, näiteks hooajaväliselt, on potentsiaalsete klientide huvi väiksem ning reklaamide reaktsioonide/kaasatuse vähenemine tõstab reklaami hinda.

Reklaami hinda mõjutavad ka reklaami seadistamisel valitud kampaania tüüp (Sales, awarness, traffic jne.) ja selle eesmärk (purchase, click, page view jne.). Laialdaste kampaaniate alla kuuluvad näiteks awareness, traffic ja engagement, need on tavaliselt soodsamad. Nende eesmärk on konkreetse sisu levik, mõjutamine, meeldejäävuse või teadlikkuse tõstmine.

Kallimad reklaamid on konversioonile suunatud (täpne tegevus või kirjeldatud tulemus vastavalt Pixeli seadistusele) nagu leads, sales, app. Üldiselt kasutatakse konversioonikampaaniaid sel põhjusel rohkem taasturunduseks, suunatakse kindlale sihtrühmale või klientide andmete põhjal määratletud sarnasele publikule (lookalike).

Meelespea! Üldiselt on lühiajalised kampaaniad kallimad ning vähem tulemuslikud. See tuleneb sellest, et reklaami leviulatus ja esinemissagedus jäävad isegi suure eelarve korral napiks. See ei kehti strateegiliste taasturunduse kampaaniate ja soodsamatele toodetele/teenustele välkmüügikampaaniate korral.

Mõned üldised igakuised Meta eelarve näited:

Väikesed alustavad/tegutsevad e-poed – arvesta ühes kuus ca. 300-500 eurot erinevate kampaaniate jaoks.
Keskmised e-poed – kindlasti kasuta pikaajalise strateegiaga konversioonikampaaniaid. Arvesta nendeks 800-2000 eurot kuus. Kui eesmärgiks on müük/päring, suuna enamus eelarvest konversioonidele ja väiksem osa levikule/kaasatusele.
Teenused eraklientidele (B2C) – kui põhiliseks eesmärgiks on kontakti/päringu saamine, arvesta 300-500 eurot kuus.
Teenused/tooted äriklientidele (B2B) – kui eesmärgiks on saada äriklientidega kontakti, arvesta selleks 500 – 1000+ eurot kuus. Pea meeles, et väga palju sõltub turundusplaanist, eesmärkidest, brändist, tootest/teenusest ja valitud strateegiast.

Meelespea! Need on miinimummäärad, mille eest on võimalik saada tulemusi (müük, kontakt, päring või muu). Loomulikult kõik sõltub ka tootest/teenusest (üheks erandiks luksustooted) ning ülalpool mainitud faktoritest.

5. Sihtrühmade analüüs ja segmenteerimine

Ettevõtte suurusest sõltumata peavad turundusplaanis olema sihtrühma ja kliendiprofiili kirjeldused selgelt paigas. Seda eriti väikestel ettevõtetel, kelle eelarve on piiratud.

Sihtrühmade analüüs on reklaamide haldamise ja optimeerimise oluline osa. Selleta läheb eelarve tuulde ning kampaaniate tulemused jäävad kesisteks. Sisuliselt tähendab puuduv sihtrühmade analüüs raha kinkimist platvormile.

Meta sihtrühmade analüüsi saab teha raportite alt, kus on võimalik hinnata reklaamide tulemust demograafiliselt, käitumuslikult, ajaliselt jne. Reklaamihalduris (Business Manageris) on võimalik teha publiku segmenteerimist Audience’i alt.

Kõige olulisem on eristada sihtrühmas olemasolevad kliendid, potentsiaalsed (consideration) ning need, kel pole ettevõttega kokkupuudet. Vastavalt eesmärgile ning sihtrühmale peaks eesmärgistama kampaaniaid, kasutama õigeid visuaale ning sõnumeid.

Segmenteerimise loogikast annab parema arusaama müügilehtri teeoria, millest saate lugeda meie teisest artiklist – MÜÜGILEHTRI TEOORIA

Sihtrühma analüüs ja segmenteerimine

6. Reklaami kujundus ja sõnum

Pahatihti vähendab reklaami tulemuslikkust ja kaasatust vale visuaal või reklaamtekst. Kui visuaal ja tekst ei avalda mõju, siis reklaami levik peatub, kaasatus väheneb, reklaami hind tõuseb ja soovitud tulemused on kesised.

Rohkem esineb seda probleemi väiksematel ja keskmistel ettevõtetel. Selle põhjuseks on ettevõtte CVI ehk visuaalse identiteedi puudumine, puudulikud tehnilised oskused, kvaliteedinõuete puudumine ning pea olematud teadmised reklaamiteooriast.

Huvi korral, loe lisaks reklaami visuaalide kohta meie blogist.

Meelespea! Iga (toimiv) reklaam on inimese psühholoogiline mõjutamine, kus hästi läbi mõeldud nii visuaalne kui tekstiline pool, et inimene teeks, mida reklaamija soovib.

7. Meta reklaamide nähtavus ja sagedus

Tüüpilised nähtused on reklaamide leviulatuse peatumine või nähtavuse vähenemine. Leviku pidurdajateks on üldiselt vähene eelarve, märkamatu visuaal, ebapiisav reageerimine sihtrühma poolt või lühike kampaaniaperiood.

Tihti arvatakse ka ekslikult, et müügitehinguni jõudmiseks piisab inimestele pelgalt paar korda reklaami kuvamisest. Kellel puudub ettevõttega varasem kokkupuude peab tänapäeval olema ettevõttega keskmiselt kakskümmend erinevat kokkupuudet, kuni neist saavad kliendid.

Seejuures tuleb kindlasti arvestada müügilehtriga, et näidata igas ostuetapis väärtuse pakkumist. Samuti peab reklaami visuaal püüdma pilku ning kampaania hüüdlause kõnetama.

Meelespea! Kakskümmend erinevat kokkupuudet ei tähenda kakskümmend korda sama reklaami näitamist, vaid kahtekümmet erinevat reklaami. Erandiks on dünaamilised müügikampaaniad, mille eluiga võib olla isegi aasta ja mille esinemissagedus tõuseb selle aja jooksul kahekümneni, mis toob stabiilset müüki.

8. Facebook turundus – Meta kampaaniate eluiga ja tulemused

Eristada tuleb lühiajalisi ja pikaajalisi kampaaniaid – kummalgi on omad strateegiad ja eesmärgid. Siinkohal räägime ainult Meta reklaamihalduri kampaaniatest, erandiks boost-reklaamid, mis on samuti lühiajalised.

Tihti puudub ettevõtetel oskus üles ehitada mitmeid samaaegseid strateegilisi kampaaniad, mis on suunatud erinevatele klientide segmentidele ja ostuetappidele. Kampaaniad tehakse lühiajalised ning suunatud umbmäärasele sihtrühmale, mistõttu tulemus on kesine.

Lühiajalised, kuni mõnenädalased kampaaniad toimivad, kui pakkumine on piiratud (näiteks saadavuselt või ajaliselt) ning sihtrühm kitsas ja selge. Pikaajalised, mitmekuised kampaaniad toimivad, kui nende reklaame ajaga järjest paremini sihtida või vastavalt tulemustele ning eesmärkidele muuta.

Reklaamidel on oma õppeperiood millega peab arvestama ning inimeste ostu otsused ei tule koheselt. Hea konversioonikampaania kasv jääb iga kuu umbes 5-10% ulatusse, kui ei toimu suuremaid muudatusi ning eelarve suurusjärk jääb samaks. Samuti peab arvestama välisteguritega, kui toimub üldisem tarbijate nõudluse langus või valdkonna muutus mõjutab tulemusi, seega iga kuu konversioonide kasv ei ole reaalne.

Meelespea! Lühiajalised kampaaniad on tulemuslikud, kui need pakuvad midagi eksklusiivset selgelt määratletud sihtrühmale. Pikaajaliste reklaamide tulemuste võtmeks on aeg ja järjepidevus.

9. Konkurendid ja reklaamide konkurents

Suurusest sõltumata peab igal ettevõttel olema ülevaade otsestest konkurentidest. Kes nad on? Millega nad eristuvad? Kuidas nad end turundavad ning reklaamivad? Mida nad teevad oma turunuduses õigesti?

Sotsiaalmeedias konkureerivad kõik ettevõtted oksjoni alusel reklaamide näitamise ulatuse ning sageduse arvestuses. Kui on palju reklaamipakkujaid, siis on üldine konkurents sihtrühma uudisvoogudes reklaamipinna saamiseks suur, sõltumata valdkonnast. Seega peab reklaam konkurentide reklaamidest selgelt eristuma ja kommunikeerima toote/teenuse väärtust ning olema õigesti ajastatud.

Võtame näiteks raamatupidamisfirma reklaami ning väikeettevõtjast pereisa ja majaomaniku Jaanuse huvid ja vajadused. Raamatupidamsteenust on Jaanusel tarvis peamiselt majandusaruannete koostamise ja esitamise perioodil mais-juunis. Sügisesese Musta Reede ajal huvitavad Jaanust pigem majatarvete sooduspakkumised.

Niisiis võib raamatupidamisteenuseid pakkuva ettevõtte reklaam minna kalliks, kuid jääda vähe tulemuslikuks, kui see langeb Musta Reede kampaaniate perioodi. Esiteks kerkivad siis esirinda e-poodide sooduspakkumised, kuna neid on üldarvestuses rohkem konkureerimas teiseks pole Jaanusel sügisel raamatupidamisteenust eriti tarvis.

Meelespea! Reklaamistrateegia peab alati lähtuma sihtrühma vajadustest, arvestama nende käitumisega ning väliste teguritega, näiteks reklaamitava toote või teenuse hooajalisusega. Seejuures on tähtis tunda oma otseseid ja kaudseid konkurente ning neist eristuda.

10. Meta reklaamide analüüsi ja optimeerimise puudus

Tihti lõpetatakse kampaaniad, kui oodatud müügitulemusi ei saavutata, ilma, et analüüsitaks põhjalikult kampaania põrumise põhjuseid. Seda tuleb teha, sest õpitakse just vigadest. Kõige õigem on tegeleda reklaamide analüüsi ja optimeerimisega jooksvalt.

Toome välja peamised kohad, mida analüüsida:

11. Tulemustele suunatud kampaaniate puudumine

Kui panustada peamiselt boost-reklaamide tasulisele levikule, on tulemusi raske saavutada ning mõõta, kuna tegemist on lühiajaliste reklaamidega, mis keskenduvad peamiselt reklaamisõnumi lühiajalisele levikule ja kaasatusele.

Selgelt mõõdetavaid tulemusi toovad kampaaniad ainult siis, kui reklaamid on seadistatud reklaamihalduris. Seal on tähtis Pixeli konversioonide korrektne seadistamine, et mõõta kampaania tulemuste ning seatud turunduseesmärkide suhet.

E-poodide puhul on oluline, et ostuetapid oleksid korrektselt seadistatud. E-poodidel toimivad tänapäeval kõige paremini Advance+ reklaamid, mis sisaldavad ka taasturundust ja võimaldavad Meta platvormil suunata reklaame sarnasele auditooriumile, kui sihtrühmade segmenteerimine on korrektselt tehtud. Kampaaniate tasandil tuleks tulemuste mõõtmiseks kasutada ostuetappe, nagu “add to cart”, “initiate checkout” ja “purchase”.

Kui tegemist on kallimate toodetega (näiteks luksustooted), mis vajavad päringut või eelnevat konsultatsiooni, võiks konversiooniks olla kodulehel kontaktivorm või Meta platvormil päringu saatmine – ehk lead-kampaania. Sama kehtib ka teenuste puhul, kus puudub automaatne registreerimissüsteem ja kontaktivõtmine on vajalik.

Meelespea! Reklaamide tulemuste mõõtmiseks seadista need kindlasti reklaamihalduris, ega kasuta enda reklaamimiseks pelgalt raskestimõõdetavate tulemustega lühiajalisi boost-reklaame.

12. Maandusmisleht ja klienditeekonnale optimeeritud koduleht

Peamised põhjused, miks digireklaam ei too tulemusi, on kehv ja kliendivaenulik maandumisleht/koduleht. Maandumislehte ning ettevõtte kodulehte üldse tuleb suhtuda nagu kaupluse või müügiboksi pidamisse. Halva tootepaigutuse ning tõredate müüjate puhul jätab inimene poes ostu tegemata.

Selle vältimiseks proovi vaadata maandumislehte ning kodulehte potentsiaalse kliendi pilguga. Kindluse mõttes kaasa ka spetsialist ning sihtrühma esindaja. Ära võta kriitikat isiklikult, vaid kasuta seda sisendina asja parandamiseks.

Reklaam ja kampaaniate seadistused võivad olla ideaalselt tehtud, kuid koduleht võib selle pingutuse hetkega ära nullida. Jälgi reklaamihalduris reklaamide ulatust, kaasatust, CTR-i ja üleminekuid – kui need näitajad on korras, siis on suur tõenäosus, et probleem võib peituda väljaspool reklaame.

Meelespea! Digiturunduse kuldne reegel: reklaam kutsub/meelitab soovitud inimese lehele, kuid koduleht müüb teenuse/toote maha. Iga leht, kuhu klient maandub, peaks olema kujundatud nii, et see arvestaks klienditeekonda ja juhataks teda võimalikult lihtsalt ja kiiresti sinu soovitud tegevuseni.

  • Kampaania tulemused ja reklaamide eesmärk – kontrolli, kas kampaania eesmärgid on selgelt määratletud ja vastavad ärieesmärkidele. Veendu, et kõik reklaamid toetavad kampaania põhieesmärke kõigis sihtrühmades.
  • Sihtrühmade täpsus ja segmenteeritus – kontrolli, et sihtrühmad on õigesti määratud. Uuri raportist, kuidas erinevad sihtrühmad reageerivad, kas neid tuleb täiendavalt segmenteerida kampaania kohandamiseks. Jälgi ka sihtrühmade kattuvust.
  • Reklaami nähtavus – kontrolli reklaamide ulatust ning ilmumissagedust, et tagada nende piisav nähtavus sihtrühmale ja selle segmentidele. Tavaliselt on sihtrühm liiga suur, kampaania eelarve väike ja reklaamiperiood lühike. Mine täpsemaks.
  • Reklaami kulude jälgimine – kontrolli reklaamieelarve ja kulude jaotust, et tagada eelarves püsimine ning soovitud ROAS-i saavutamine. Teinekord pole eelarve kooskõlas kampaania eesmärkidega ja vajab kohandamist.
  • Ostuetappidega arvestamine – vaata üle, millises ostuprotsessi etapis asuvad sinu erinevad sihtrühmad ja analüüsi, kuidas need etapid toimivad. Katseta igas etapis erinevaid reklaame, et näha, milline neist kõige paremini müügini viib.

Kui soovid rohkem infot ostuetappidest ja müügitunnelist, siis palun tutvu meie blogiga.

Meelespea! Oskus reklaamide tulemuste näitajaid analüüsida, et nende põhjal reklaame optimeerida, nõuab baasteadmisi ning areneb kogemuste kasvades. Vigadest õpitakse, kuid ka vigade märkamine nõuab harjutamist.

13. Turundusplaani puudumine (sihtrühma ebamäärasus, väärtuse puudumine, konkurentsi alahindamine, teadmatus välisteguritest, kõrged kulud)

Levinud müüt väidab, et väikestel ja keskmistel ettevõtetel pole turundusplaani tarvis. See on vale. Turundusplaan on igas mõõdus ettevõtte jaoks vältimatult vajalik.

Turundusplaan on strateegiline ajatu alusdokument, mis määratleb, kuidas ettevõte jõuab oma sihtrühmadeni, saavutab oma majanduseesmärke ja eristub väärtuspakkumise kaudu konkurentidest.

Plaan aitab hoida fookust olulistel tegevustel, tagab eelarve efektiivse kasutamise (kulude ja tulude kontrolli), aitab kasvatada kliendibaasi ja paika panna ärilisi eesmärke ning mõõta nende täitumist.

Kui ettevõttel puudub turundusplaan, on reklaami tegemine nagu õunte pealt ennustamine – mõnikord veab ja teinekord mitte. Turundusplaan aitab õppida nii võitudest kui vigadest ning hoida ettevõtte ärilisi eesmärke silme ees.

Loe lisaks turundusplaani ja -strateegia kohta.

Meelespea! Reklaam üksinda ei ole võlukepike, mis kasvatab ettevõtet ja täidab eesmärke, selle taga peab alati olema laialdasem turundusstrateegia- ja analüüs. Turundusplaan – mille osa on ka reklaamistrateegia – on vundament, millele rajatakse ettevõtte edulugu.

Kompetentsi- ja ajapuudus

Digiturunduse platvormid muutuvad igapäevaselt alates disainist kuni algoritmi käitumiseni. Ettevõtte juhina, turundus- või müügijuhina ei ole võimalik oma põhitöö kõrvalt pidevalt jälgida kõiki muudatusi ega õppida käigu pealt rakendama uusimaid ning parimaid praktikaid.

Agentuurina haldame igapäevaselt kümnete erinevate valdkondade ettevõtete sotsiaalmeedia kontosid erinevates keskkondades. Meil on selleks nii baasteadmised kui ka suur aastatepikkuse igapäevatöö käigus tekkinud kogemustepagas, mida mujalt ei saa.

Kui ettevõtte reklaamitulemused on kesised ja eesmärgiks on kasvada, soovitame usaldada konkreetse platvormi spetsialiste. See säästab nii aega kui ka kulusid. Tänapäeval on turul palju pädevaid sotsiaalmeedia spetsialiste ja agentuure, kes aitavad ettevõtetel parimate praktikate abil platvormidelt maksimumi võtta.

Meie oleme ühed neist. Kui sa juba siin blogis oled, vajad ilmselt mingil kujul abi. Võta meiega ühendust ning me lahendame su turundusmure.

Reg kood: 14113989

info@geeks.ee
+372 5862 9988

Tallinn, Mustamäe tee 44/1,
korpus C, 4 korrus.

Maja ees saab tasuta parkida kuni 3 tundi, kasutades parkimiskella.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saadame värskeid uudiseid ning jagame sulle kasulikke turunduse- ja internetireklaami-teemalisi nõuandeid

Copyright 2017 – 2024 © GEEKS