reklaami analuutika

Reklaami analüütikas tulemuste mõõtmine.

Järgnevas artiklis räägime tulemuste mõõtmisest Google reklaami analüütikas ja selgitan selle vajalikkust digiturunduses.

Ärimaailmas saab tulemuseks pidada ainult teenitud raha, mis laekub lõppkokkuvõttes rahakotti. Kuid digireklaamis teame, et kõik pole nii lihtne ja konkreetne nagu sooviks.

Alustame algusest ja seletame allpool videos / artiklis kõik lahti.

Enne kui lehekülastajast saab klient, läbib ta teatud teekonna. Kahjuks pole tavapäraselt kliendiks saamine sirgjooneline, et inimene näeb reklaami ja kohe sooritab ostu. Näiteks e-poe puhul tutvub kasutaja esmalt toote omadustega ja võrdleb seda teiste toodetega ning vahel uurib ka ettevõtte kohta. Kui kasutaja on küps ja veendunud ostusoovis, siis lisab ta toote ostukorvi ja sooritab ostu.

Meie reklaamijatena peame antud teekonna tegevused märgistama ning edastama info Google või Facebooki algoritmidele. Nii saavad algoritmid aru, millist kasutajat soovime leida ja kohandavad reklaami vastavalt sellele infole.

Sama loogika toimib ka teiste lehtede puhul.

Digireklaamis võib tulemusteks nimetada erinevaid näidikuid, mis lõpuks toovad rahalist kasu ja on mõõdetavad. Vastavalt ettevõtte müügilehtri etapile võivad erineda ka kasutaja tegevused, mida on vaja mõõta ja jälgida.

Loe lähemalt eraldi artiklis:

MIS on müügilehter?

Tulemuse jälgimine reklaami analüütikas

Ei ole vahet, millises keskkonnas me reklaami teeme – on see Google Ads, Facebook või mõni muu – reklaami analüütika on vajalik, sest vaid tulemusi jälgides saame teada, mis töötab ja mis mitte, et seadistusi ka efektiivselt  kohandada.

Mida saab nimetada tulemuseks digireklaamis ja mida mõõta analüütikas?

Tulemuseks saame pidada üldjuhul järgmisi tegevusi kodulehel:

E-poodide puhul
Näiteks:

  • Toote ostmine (müük)
  • Toote lisamine ostukorvi
  • Uudiskirjaga liitumine
  • Kontaktvormi täitmine
  • Päringu saatmine
  • Telefoni ja e-posti kopeerimine
  • Aktiivsete kontaktandmete linkide peale klikkimine
  • Asukoha otsimine

Kodulehed üldiselt
Näiteks:

  • Uudiskirjaga liitumine
  • Kontaktvormi täitmine
  • Muud päringud
  • Telefoni ja e-posti kopeerimine
  • Aktiivsete kontaktandmete linkide peale klikkimine
  • Broneerimine

Võivad olla ka muud tegevused, mida mõõta vastavalt eesmärkidele. Näiteks veel lehel scrollimine, teatud nuppude vajutamine, kalkulaatori kasutamine, aja registreerimine, broneerimissüsteemi täitmine, blogi lugemine, erinevad allalaadimised või video vaatamine jne.

Kõik need on reklaami analüütikas tähtsad, kuna näitavad, milliseid tegevusi teeb lehe külastaja enne meie kliendiks saamist ehk kaardistab klienditeekonda.

Kõiki neid tegevusi (konversioone) saame seadistada läbi Google Tag Manageri ning jälgida läbi Google analüütika. Seda selleks, et näha, millisest kanalist tuli meie potentsiaalne klient ja vastavalt sellele enda reklaami seadistusi kohandada.

Miks on tulemuse mõõtmine tähtis?

Ilma tulemuste mõõtmiseta me ei saa:

1. Hinnata reklaami tulemust ja eesmärke täita
2. Edastada tulemusete infot Google Adsi või Facebooki algoritmidele, et need saaksid masinõppe abil paremat tulemust tuua.
3. Optimeerida reklaame ja kohandada neid vastavalt tulemustele
4. Teha õigeid otsuseid reklaami haldamisel ja seadistamisel

See on sama hea, kui sõita rallit kinniste silmadega!

Kas me näeme kõiki tulemusi?

Kahjuks, me ei näe kõiki tulemusi. Selleks on mitmeid erinevaid segavaid tegureid nagu:
AdBlockerid, mis ei lase andmeid edasi saata ca. 10-20% ei ole näha.
Inimesed võtavad teiega ühendust teisiti ja me ei saa neid andmeid kätte.
Võivad olla erinevad pisemad brauseri laadimisprobleemid, mis ei lase andmeid ära saata.

Umbes 20% andmetest läheb meie jaoks kaduma. Võimalik, et isegi rohkem, kuid üldise pildi saame kätte.

Kui reklaami eesmärk on tekitada rohkem huvi toote vastu ja nö. soojendada potentsiaalset klienti ostuks?

Sellisel juhul jälgime me teistsuguseid mõõdikuid. Siis reklaamid võivad olla näiteks YouTube, bännerreklaamid, Facebooki liikluse või tuntuse reklaamid. Nende reklaamide ülesanne on tekitada huvi toote või teenuse vastu. Sinna alla võivad minna ka brändi tuntuse reklaamid, kuid sellega ei soovitaks koheselt tegeleda, kui olete alles alustanud reklaamimisega.

Antud reklaamide analüütikas jälgitakse tulemusi juba teiste mõõdikute põhjal.

Näiteks:

  • Kui palju kasutajaid nägid teie reklaami (reach, impressions)?
  • Kui tihti nad neid näevad?
  • Kas nad reageerivad antud reklaamidele / kas neil on huvi antud toote või teenuse osas (CTR)?

Reklaami analüütika põhjal saame, tänu saadud tulemustele, teha otsuseid ja plaane tuleviku tarbeks. Me saame järeldada, mis tegevused toimivad ja mis mitte.

Kokkuvõtteks tahame öelda, et vastavalt teie toote või teenuse müügilehtrile on vaja paika panna õiged mõõdikud, mille põhjal hiljem reklaamid optimeerida.
Õigesti optimeeritud reklaamid hakkavad kasumit tooma.

Digiagentuur Geeks.