Mis on SEO, ehk kodulehe optimeerimine?

Alustaks sellest, et räägiks üle terminid, mida kasutatakse.

“SEO” = “Search engine optimization” = “otsimootorite optimeerimine” = “otsingumootorite optimeerimine” = “kodulehe optimeerimine” = “SEO optimeerimine”. Nagu me näeme, termineid on palju, kuid kõik need tähendavad üht ja sama.

Mõisted ja arusaamad

SEO – (lühend Search engine optimization) – on tegevuste kogum, eesmärgiga suurendada kodulehe nähtavust otsingumootorites.

 

Mille jaoks on vaja kodulehe SEO optimeerimist?

Kodulehe optimeerimist on vaja otsingute tulemuste parandamiseks (kõrgema positsiooni saamiseks) otsingumootoris, eesmärgina saada suuremat liiklust kodulehele. 

Kui kasutaja lööb Google otsingus sisse teatud märksõna, siis ta saab otsingu tulemusena teatud hulk vasteid (seda kutsutakse ka orgaaniliseks tulemuseks). SEO mõte ongi selles, et teie leht oleks maksimaalselt kõrgemal positsioonil, otsides otsingumootoris teatud märksõna alusel. 

 

NÄIDE

kodulehe SEO optimeerimine

Tavaliselt esimesed 5 otsingu tulemust on makstud reklaam ehk Google Ads reklaam. Mis on Google Ads reklaam?

Järgmisena tuleb orgaaniline otsingutulemus. Mitte kogu aeg, kuid tihti tulevad vahele ka Google Business otsingutulemused. Sinna saab, kui registreerute lehel https://www.google.com/business/.  

Ja edasi tuleb orgaaniline otsingutulemus ja uuesti reklaam.

Orgaanilisi tulemusi lehel on 10 tk ja edasi jätkuvad nad järgmisel lehel. 

Kuidas toimub otsing Googles?

Siin on vana, kuid kõige paremini seletav video, kuidas toimub otsing Googles.

SEO kodulehe optimeerimine jaguneb 2 osaks.

  1. Sisene kodulehe optimeerimine (On-Page SEO)
  2. Väline  kodulehe optimeerimine (Off-Page SEO)

 

Sisene kodulehe optimeerimine

Sisesel optimeerimisel tehakse töid lehe siseselt. Põhiline millele soovitame suuremat tähelepanu pöörata on:

  • Lehe sisu ja kvaliteet. Looge kvaliteetset sisu, tehke nii, et kasutajad, kes tulid teie lehele leiaksid seda mida nad otsisid. Google arvestab sellega, kas kasutaja leiab vajaliku informatsiooni teie lehelt, kas teie leht toob kasu kasutajatele? Kui leht on kasutajale kasulik, siis olete õigel teel.
  • Märksõnad. Kasutage sisu loomisel märksõnu, mis kõnetavad teie teenust. Muidugi ärge kuritarvitage seda. Märksõna tihedus peaks olema kuskil 1-3% vahel.
  • Lehe värskus. Kui tihti te lehe sisu uuendate, kas te tegelete lehega üldse, või ta on maha unustatud leht. Lisage pidevalt uusi lehti ja looge kvaliteetset sisu, nii saate kõrgemaid positsioone Google otsingus.

 

Tehniline pool nö meta andmed:

  • Meta pealkiri. SEO pealkiri. Igal lehel peab olema unikaalne SEO pealkiri. Hea oleks kui ta sisaldaks märksõna.
  • Meta kirjeldus. Kasutage igal lehel lehe kirjeldust ja kasutage kirjelduses märksõna.
  • ALt tag-id. See on lehe piltide märgistus. Kasutage unikaalseid pilte ja lisage neile Alt Tag-id.
  • Lehe URL. Siin kasutage nagu pealkirjas märksõna ja ärge seda liiga pikaks venitage.
  • Lehe kiirus ja mobiilsus. Olgu ta e-pood või koduleht, peab leht olema kiiresti üles laetav erinevates seadmetes (arvuti, mobiil, tahvelarvuti) ja muidugi loetav.

    Sisesest SEO optimeerimisest räägime ühes teises artiklis lähemalt, kuid see mida me tõime välja on põhiline.

Väline kodulehe optimeerimine

Nagu nimetus ütleb, siis väline kodulehe SEO optimeerimine toimub lehe väliselt. Tema ülesanne on rohkem anda kodulehele autoriteeti. Siin kohas suuremat rolli mängivat viited teie lehele.

Näiteks:

  • Kas sotsiaalmeediast tulevad kasutajad teie lehele? Kui palju neid tuleb ja kas teie leht oli nende jaoks kasulik jne.
  • Mis lehed veel viitavad teie lehele? Tähtis on saada viiteid teie lehele kvaliteetsetelt lehtedelt, muidu võivad need viited hoopis kahju teha.

Loogika on selline, et kui teie leht on kasulik kasutajatele, siis kindlasti teie lehele viitavad teised lehed, mis omakorda tõstavad teie lehe kvaliteeti.

 

SEO optimeerimine võib võtta päris palju aega ja täpset resultaati ei saa keegi garanteerida, kuna Google otsingumootorite algoritme pidevalt uuendatakse ja reaalne resultaat oleneb, kui tugevasti sellega tegelevad teie konkurendid.  Õige resultaadi saamine võib võtta 3-12 kuud.

 

 

MIKS tegeleda otsingumootorite optimeerimisega?

See on rohkem üles ehitatud pikaajalisele perspektiivile, mis toob teie lehele suure osa tasuta liiklust. Muidugi, kui tahate kohe saada resultaati, siis Google  Ads reklaam on teie jaoks!

SEO teenusest saate lugeda siit.