Mis on UGC ja miks iga bränd peaks seda praegu tõsiselt võtma?

Kas oled mõelnud, miks mõni bränd Instagramis või TikTokis kohe silma jääb ja teine lihtsalt kaob voogu ära? Väga tihti on selleks põhjuseks UGC ehk kasutajate loodud sisu.

UGC ehk User Generated Content tähendab sisu (fotod, videod, arvustused, story’d, TikTokid jne), mille loovad päris inimesed – mitte brändi enda tiim. Nad võivad olla kliendid, fännid, mikroloojad või spetsiaalselt koostöösse kaasatud sisuloojad, kellel pole tingimata tuhandeid jälgijaid, aga kelle loodud sisu kõnetab just sinu sihtrühma.

Miks UGC on praegu eriti oluline?

1. Inimesed usaldavad inimesi rohkem kui reklaami

Uuringud näitavad, et 84% tarbijatest usaldab UGC-d rohkem kui brändi enda reklaami. Pole ime – me kõik usaldame rohkem oma sõprade, tuttavate ja isegi “lihtsate” sisuloojate kogemusi kui säravaid reklaamsõnumeid.

2. UGC annab su brändile inimliku näo

Kui klient näeb videot, kus keegi päriselt näitab, kuidas ta toodet kasutab, tekib usaldus ja “äkki peaks ka proovima” tunne. See on sotsiaalne tõestus, mitte tühja reklaami kordamine.

Jagame ka ühte näidet @kristel_UGC. Kristel tegeleb nahahoolduse, juuksehoolduse, tooted lastele, vitamiinide ja toidulisandite maastikul.

Kanal : https://www.instagram.com/kristel_ugc/

3. UGC aitab silma paista ja hoiab sisu värskena

Sotsiaalmeedia vajab pidevalt uut sisu – ja palju. UGC aitab sul seda voogu täita värske, päris ja inimliku sisuga. Lisaks tõmbavad pärislood rohkem tähelepanu kui lavastatud reklaamid.

Näide välismaalt : Starbucks korraldas oma „White Cup Contest“ kampaania, kus nad julgustasid kliente joonistama tühjade kohvitopside peale ning jagama pilte Instagramis hashtagiga #WhiteCupContest. 

See lihtne, aga geniaalne idee tõukas inimesi looma isikupärast ja ainulaadset sisu – seda ilma keeruka brändi poolt tehtud reklaamita.

Bränd korjas sadu sotsiaalmeedia postitusi, mis olid visuaalselt huvitavad ja emotsionaalselt kaasahaaravad: päris inimeste looming, päris tunded ja tõeline brändi-fännide seotus. Lõpptulemus? Starbucks sai rikkalikust UGC varasalvest suurepärase visuaalvoo, mida kasutada oma sotsiaalmeedias, reklaamides ja veebis – ilma suurt turundusmeeskonda või stuudiot vajamata. 

Case study : LINK

Aga kes see UGC looja siis täpsemalt on?

UGC looja ei pea olema kuulus. Tihti toimib paremini inimene, kelle sisu tundub loomulik, samastuv ja aus. Ta räägib sihtgrupi keeles, näeb välja nagu nad ja jagab midagi, mis tundub siiralt tema enda kogemus.

See võib olla rahulolev klient, kes postitab story, kuidas ta sinu toodet kasutab. See võib olla väike sisulooja, kes filmib TikToki, kus ta räägib, miks just see toode teda aitas. Või hoopis koostööpartner, kes loob sisu, mis ei tundu reklaamina, vaid ausa soovitusena.

Oluline pole mitte jälgijate arv, vaid see, kui veenvalt ta kõnetab sinu sihtgruppi.

Kuidas leida endale sobiv UGC partner?

Mitte iga sisulooja ei sobi UGC loojaks ja mitte iga UGC ei tööta.Õigete inimeste leidmine võib tunduda keeruline – jagame sulle spikrit.

Kontrollnimekirja spikker : 

☐ Kas sisulooja näeb välja ja kõlab nagu sinu sihtgrupi esindaja?

☐ Kas tema jälgijaskond või stiil sobib kokku sinu brändi väärtuste ja visuaaliga?

☐ Kas tema toon ja kõnepruuk kõnetab sama keelt, mida kasutab sinu klient?

☐ Kas tema varasem sisu tundub loomulik, mitte üleliia lavastatud?

☐ Kas ta oskab luua orgaanilise tundega sisu, mis ei mõju reklaamina?

☐ Kas ta räägib ausalt ja isiklikult, mitte ainult “ostke nüüd”-stiilis?

☐ Kas ta oskab põimida sisu sisse selge väärtuspakkumise ilma pealetükkivuseta?

☐ Kas ta suudab rääkida tootest viisil, mis aitab kaasa kaalumise või ostuotsuse faasis?

☐ Kas tema sisu tekitab huvi ja kutsub tegutsema?

☐ Kas sisulooja on koostööaldis ja peab kinni kokkulepetest?

☐ Kas ta on avatud juhistele ja aruteludele, mitte ainult “tee ise” loojatüüp?

☐ Kas ta annab sisu kasutamiseks õigused ja mõistab, et seda võidakse kasutada reklaamides?

Kus ja kuidas UGC-d kasutada?

UGC ei tähenda ainult Instagrami või TikToki postitusi. Seda saab kasutada ka tasulistes reklaamides, e-poe tootepiltidena, e-kirjade visuaalina, brändi kodulehel või isegi Google Ads videokampaaniates.

Hea UGC ei ole ainult sotsiaalmeedia trend – see on paindlik ja universaalne turundustööriist.

Mis on UGC ülesanne ja kuidas tulemuslikkust hinnata?

UGC ei ole ainult “nunnu sisu tootmine”. Sellel on konkreetne roll turunduses:

Tähelepanu püüdmine – inimesed jäävad vaatama päris lugusid
Usalduse loomine – tekitab “social proof’i”
Kaalumisfaasi toetamine – aitab kahtleval kliendil otsustada
Konversioonide kasvatamine – aitab kaasa ostule või broneeringule

Tulemust saab hinnata näiteks videote vaatamisaja, kaasatuse (meeldimised, kommentaarid, jagamised), CTR-i või konversioonide kaudu. Kui võrdled samu parameetreid brändi enda loodud sisuga, näed sageli, et UGC töötab lihtsalt paremini.

Kui soovid rohkem teada, kuidas toimib digiturunduses tulemuste mõõtmine, siis loe rohkem meie artiklist: Reklaami analüütikas tulemuste mõõtmine 

Millised vead võivad UGC-d kasutades tekkida?

UGC ei ole automaatselt edukas. Halb partner võib teha liiga reklaamilise või ebaausa muljega sisu. Samuti tuleb alati kokku leppida autoriõigustes ja kasutustingimustes – bränd ei saa eeldada, et kogu loodud sisu on vabalt kasutatav.

Tasub ka meeles pidada: kui sisu tundub lavastatud või “võlts”, võib see hoopis kahjustada usaldust.

UGC ei ole lihtsalt trend. See on uus norm.

Kui sa tahad oma brändi inimlikumaks, usaldusväärsemaks ja mõjusamaks muuta, on aeg võtta UGC tõsiselt. Pole tähtis, kas oled väike ettevõte, e-pood või suur tegija – UGC töötab kõigi puhul, kui see on tehtud ausalt, sihtgrupi järgi ja läbimõeldult.

Kui soovid abi sobivate sisuloojate leidmisel või UGC strateegia ülesehitamisel, tasub küsida nõu nendelt, kes UGC-maailmas iga päev sees on. Sest hästi tehtud UGC ei ole lihtsalt video – see on müügivõimendus.

Kui Sinu ettevõte vajab spetsialistide poolt läbimõeldud sotsiaalmeedia plaani äriliste eesmärkide saavutamiseks, siis võta meiega ühendust! Loe rohkem meie teenusest –  Sotsiaalmeedia sisuloome.

Sulle veel huvipakkuvaid artikleid:

Sotsiaalmeedia turundus väikese eelarvega

Sotsiaalmeedia turundus: 10 asja, mida teada enne ettevõtte Instagrami konto loomist

Facebook reklaam ja turundus: tulemused ja nähtavus ettevõttele

Oskar Grupp OÜ
Reg kood: 14113989

info@geeks.ee
+372 5862 9988

Tallinn, Mustamäe tee 44/1,
korpus C, 4 korrus.

Maja ees saab tasuta parkida kuni 3 tundi, kasutades parkimiskella.

Liitu uudiskirjaga

Saadame värskeid uudiseid ning jagame sulle kasulikke turunduse- ja internetireklaami-teemalisi nõuandeid

Copyright 2017 – 2025 © GEEKS