LinkedIn - turundus otse otsustajatele

LinkedIn – turundus otse otsustajatele

Kuna siin on koos ettevõtjad, spetsialistid, tööotsijad, tööpakkujad, investorid ja teised äriinimesed üle maailma, pole LinkedIn asjata lõuapoolikute sõnul “ettevõtjate Facebook”.

Selles ärialainimeste ülemaailmses võrgustikus olemine võib avada uksi ja luua võimalusi, mis viivad saavutusteni, mida varem poleks osanud ette kujutadagi. 

Kuid suured asjad juhtuvad vaid juhul, kui kasutada Linkedini turunduskanalina õigesti. Põhiline on pidada meeles, et LinkedIn pole Facebook ja turundus käib siin pisut teisiti.

LinkedIn – turundus kellele ja kuidas?

Kuna LinkedIn on äriinimeste kohtumispaik, pakub turundus siin võimalust jõuda otseteed otsustajateni. Just nemad on vahelüliks toote või teenuse ja lõpptarbija vahel. Või kes on ise mõne toote või teenuse sihtrühmaks.

Sotsiaalmeediaplatvormina võimaldab LinkedIn lisaks toodete ja teenuste otsesele turundamisele jagada ka nendega seotud sisukat sisu, mis kõnetab sihtgruppi ning tugevdab brändi autoriteeti. Niisiis on LinkedIn turundus otse otsustajatele. Kuidas seda teha, sellest räägib eraldi blogipostitus.

LinkedIn loob võimalusi, kui turundamist vajavad:

01.

B2B ettevõtted 

Kui ettevõtte tooted või teenused on mõeldud teistele ettevõtetele, on LinkedIn suurepärane platvorm potentsiaalsete klientide leidmiseks. LinkedIn võimaldab turundada neid otse otsustajatele.

02.

B2C ettevõtted

Kui ettevõtte tooted või teenused on seotud inimeste hariduse, karjääri või isikliku arengu edendamisega, sobib LinkedIn ka B2C ettevõtetele. LinkedIn on neist asjust huvitatute kogunemispaik.

03.

Isikubrändid

Kui ettevõte on sisuliselt ühe eksperdi isikubränd, aitab selle isiku kuvandi turundus LinkedInis ligi meelitada uusi kliente. Sotsiaalmeediaplatvormina annab LinkedIn võimaluse oma teadmisi ja kogemusi jagada ning seeläbi tugevdada oma mainet oma valdkonna tegijana.

LinkedIn Eestis

LinkedIn kogub Eestis praegu hooga populaarsust ning selle kasutajaskond on tõusuteel.
LinkedIni kasutajaskond Eestis numbrites:

LinkedIn Eestis
Nagu numbritset näha, on ka meie ettevõtted ja spetsialistid hakanud üha enam kasutama LinkedIni võimalusi, et leida üle maailma uusi ärikontakte.

LinkedIn pole siiski Facebook

Tihti juhtub nii, et ettevõte loob endale LinkedIni profiili, kuid jätab selle paari kuu pärast unarusse, sest tulemused ei kipu tulema. 

Tõsi – tulemused ei tule, kui eeldada, et LinkedIn töötab turunduskanalina nagu Facebook. LinkedIn on siiski LinkedIn ja Linkedini ei saa  kasutada turunduses tulemuslikult Facebookist tuttavate taktikatega. 

LinkedIni kasutama hakates tuleb pidada meeles, et 

  • LinkedIn on sotsiaalmeediaplatvorm ärialainimestele ja ettevõtetele, seega peaks sisu olema neile  tööalaselt oluline, hariv ja/või inspireeriv;
  • LinkedIn Reklaam pakub võimalust sihtida reklaame tööalastele demograafilistele andmete ja ametialasele tausta alusel;
  • LinkedInis on suhtlus enamasti ametlikum, kuna platvorm on professionaalide võrgustik ja ärikontaktide loomise keskkond.
Enne kui hüpata pea ees LinkedIni turunduse maailma, tuleb teha selgeks selle olemus, mõelda sellest lähtuvalt läbi oma eesmärgid, sihtgrupid ning turundus- ja sisuloomestrateegiad. Kui vajad LinkedInis toimetama ja turundama hakkamiseks abi, võta ühendust meie sotsiaalmeediaspetsialistidega.