Sissejuhatus Metasse – Facebook & Instagram ülesehitus ja reklaamihalduse tööriistad

Tahad reklaamida oma ettevõtet sotsiaalmeedias, kuid Meta reklaamihaldur (Facebooki ja Instagrami reklaamide seadistamise ja mõõtmise platvorm) tundub keerulisevõitu? Ära muretse, selles artiklis anname ülevaate, mis on mis ja kuidas käib reklaamihalduris toimetamine.

Hakatuseks vaatame, millest Meta koosneb:

  • Meta Business Suite: ühine platvorm reklaamide ja suhtluse haldamiseks. Meta Business Suite on saadaval ka tasuta mobiilirakendusena.
  • Facebook ja Instagram: sotsiaalmeediaplatvormid, kus reklaamid jõuavad peale õigesti seadistamist soovitud sihtrühmani. Ettevõtete leht koos sisuloomega ja tarbijate profiilid.
  • Reklaamihaldur ja Business Manager: töölaud reklaamikampaaniate loomiseks, haldamiseks ja optimeerimiseks.

Meta Business Suite ja selle võimalused

Meta Business Suite, varem Facebook Business Suite, on nagu Šveitsi armeenuga. Siin on koos Facebooki, Instagrami ja Messengeri ärikontode halduskeskkonnad. Pole vaja olla korraga kolmes kohas, siin on kõigi platvormide halduspaneelid käe-jala juures.

Mida saad Business Suite’is teha?

Meta Business Suite on iga turundaja sõber, sest siin saad:

  • hallata kõiki kasutajakontosid mugavalt ühest kohast;
  • luua ja kohandada reklaame, mida näidatakse nii Facebookis kui ka Instagramis;
  • postitada fotosid, videoid/reels’e korraga nii Facebooki kui Instagrami;
  • ajastada postitusi/reklaame õigel ajal ilmuma ning hiljem analüüsida nende tulemusi;
  • boost-nuppu vajutades teha Facebookis ja Instagramis kiirreklaami;
  • hallata sõnumeid, päringuid ja kommentaare ühest kohast, et klientidega koheselt suheldes pakkuda head klienditeenindust;
  • määrata erinevatele kaashalduritele juurdepääsu tasemeid, et tagada tõhus koostöö ja turvalisus;
  • näha täpselt, kuidas sinu leht ja postitused toimivad.

Business Suite’ist leiad ka palju juhendeid ja abimaterjale, kuidas seda kõike õigesti ning toimivalt teha, et võta Meta võimalustest maksimumi.

Mis on Meta Business Manager?

Tihti aetakse omavahel segamini Business Suite ja Business Manager (uue nimega Business Portfolio).

Business Suite on mõeldud ennekõike sotsiaalmeedia kontode haldamiseks. Business Manager on sisu- ja reklaamihalduse järgmine tase neile, kes vajavad oma sotsiaalmeedia ja reklaamistrateegiate halduseks rohkem süsteemsust ja analüüsi.

Business Manager võimaldab väga täpselt panna paika eesmärke, seadistada tehniliselt kodulehte platvormiga ja analüüsida terviklikult reklaami tulemusi. Kui tahta digiturundada end tulemuslikult, on Business Manager asendamatu töövahend.

Mis on Meta Business Manager

Facebooki leht – kellele ja milleks?

Facebooki leht on ettevõtte visiitkaart ja oluline kliendisuhtluskanal digimaailmas. Kui ettevõttel on Facebooki leht, on ta digimaailmas kohal.

Kellele on Facebooki leht mõeldud?

  • Ettevõtted. Suurtele ja väikestele firmadele igast valdkonnast, kes soovivad leida ja hoida oma toodete või teenuste kliendibaasi.
  • Organisatsioonid. Mittetulundusühingutele ja teistele huvigruppidele, kes soovivad levitada teavet oma missiooni ja valdkonna teadlikkuse kohta.
  • Isikubrändid. Avaliku elu tegelastele, suunamudijatele ning ekspertidele, kes soovivad ehitada üles isikubrändi ning leida sellele jälgijaskonda.
  • Üritused. Kultuurikorraldajatele, kes soovivad teavitada avalikkust tulevastest sündmustest.
  • Eraisikud. Kas sõpradega suhtlemiseks, info otsimiseks või oma ettevõtte esindamiseks eraisikuna.

Facebooki lehel saad tutvustada sõnas ja pildis seda, kes sa oled ja mida pakud. Pole tähtis, kas oled suur või väike, vana või alustav ettevõte. Siin saad jagada kõike alates tooteuuendustest kuni meelelahutuseni.

Näiteks kohalik kohvik võib tutvustada oma lehel menüüd ja päevapakkumisi, esitleda klientide tagasisidet ning reklaamida eripakkumisi. Kui kohvikus toimuvad sündmused, näiteks elava muusika või püstijalakomöödia õhtud, temaatilised õhtusöögid või miskit muud põnevat, saab Facebooki lehe kaudu meelitada huvilisi neid külastama. Julgemad ettevõtted korraldavad ka oma jälgijaskonnaga live-üritusi kohese kontakti saamiseks.

Kliendisuhtluses on Facebooki kaudu ühendust võtja võrdväärne kauplusest/kontorist/töökojast läbi astuja või helistajaga. Kui inimene küsib midagi mõne postituse kommentaariumis või saadab sõnumi, tuleb talle kiirelt ja lihtsalt vastata. Sellega näitad oma pühendumust kliendisuhtele.

Pahatihti võtavad kliendid ettevõttega Facebookis ühendust, kuid ettevõtted ei vasta seal neile. Selline lähenemine kahjustab väga tõsiselt ettevõtte mainet ja kliendisuhteid.

Kuid Facebooki leht pole pelgalt suhtluskanal, vaid ka võimalus koguda väärtuslikku tagasisidet ja parandada oma teenuseid. Kui keegi on Facebookis ettevõtte suhtes kriitiline, tuleb jääda viisakaks, mitte lisada õli tulle.

Kokkuvõttes on tõeliselt edukas Facebooki leht see, kus ettevõte mitte ainult ei postita sisu, vaid suhtleb aktiivselt oma jälgijatega.

Instagrami leht – kellele ja miks?

Instagram on visuaalse sisu kuningas! See loodi pildisisu jagamise platvormiks, mis tähendab, et sinu fotod ja videod räägivad siin rohkem kui tuhat sõna. Erinevalt Facebookist, kus käib pigem tekstipõhine suhtlus, annab Instagram sulle võimaluse tutvustada oma ettevõtet fotode, story’de ja videote (reels’ide) kaudu.

Instagram pakub vastavalt kasutajate vajadustele mitmeid profiilitüüpe:

  • Isiklik profiil on mõeldud eraisikutele, kes jagavad oma igapäevaelu ja hobisid.
  • Äriprofiil on ettevõtetele ning pakub lisafunktsioone (reklaamivõimalused- ja analüütika), mis aitavad suurendada toodete ja teenuste nähtavust.
  • Loovisiku profiil sobib sisuloojatele ja kunstnikele, kes soovivad esitleda oma (koos) töid ja suhelda jälgijatega.

Instagrami tark algoritm oskab toimetada su postitused täpselt õigete silmapaarideni. See tähendab, et iga pilt, video või kommentaar pole pelgalt sisu, vaid osa suuremast pildist, mis mõjutab, kuidas inimesed sinu ettevõtet/brändi näevad ja tajuvad.

Seepärast tuleb jälgida kui palju su postitusi vaadatakse, kui palju saadakse meeldimisi (like) ja kommentaare ning kuidas su jälgijaskond kasvab või kahaneb. Nii saad aru, mis toimib ja mis mitte, et kohandada vastavalt sotsiaalmeedia strateegiat.

Pea meeles, et Instagramis näed analüütikat ainult viimase 90 päeva kohta, aga Meta Business Suite’is on võimalik valida analüüsimiseks lausa konto eluea (lifetime) andmeid.

Kas peaksid kasutama nii Facebooki kui ka Instagrami?

Absoluutselt! Kui Facebook võimaldab sul jagada pikemaid lugusid ja suhelda jälgijatega sügavamalt, siis Instagram toob esile su brändi või toodete visuaalse poole. Facebook täiendab Instagrami ja vastupidi.

Näiteks ettevõttel on mingi valdkonna toodetega e-pood. Nii Facebookile kui ka Instagramile pannakse omad eesmärgid, formaadid ja mõõdikud. Facebooki reklaami ja sisuloome eesmärgiks võib olla kliendisuhtluse loomine läbi postituste/reklaamide all, müügid, harimine, kommuuni või grupi tekkimine, praktiline sisu jne. Instagram kõrval võib toetada ettevõtet luues visuaalset kuvandit ja levikut läbi ilusate piltide või videote. Oluline seal on pigem kaasatus ja levik, elustiili või valdkonna väärtuse tõstmine, storyde kaasatus, reelsides kasutajamugavus, edulood, mõjuisikud jne. Oluline on pakkuda mitmekülgset lähenemist mõlema kanali kaudu, aga mitte duubeldada ühekülgset sõnumit ja visuaali.

Facebooki ja Instagrami kasutajad suurel määral eri vanuserühmades. Neid kahte kanalit kombineerides jõuad rohkemate inimesteni või valides kattuva vanuserühma, jõuab sõnum kliendini kahte teed pidi erinevate lähenemistega.

Kas teadsid, et Instagrami rakenduses saab korraga sisse logitud olla kuni viie kontoga? See tähendab, et saad hõlpsasti liikuda oma erinevate kontode vahel ilma, et peaksid iga kord igalt kontolt välja logima ja uuesti sisse logima.

Boost-reklaamid Facebookis ja Instagramis

Facebooki ja Instagrami boost-reklaamid võimaldavad jõuda kiiresti ja lihtsalt laiema publikuni. Neid on lihtne luua, kui näiteks mõne toote või teenuse eripakkumine vajab kiiret reklaamimist.

Boost-reklaamide eesmärgid ning eelised

Kiirus ja lihtsus. Boost-reklaamid ei nõua keerulist seadistamist. Need sobivad hästi väikestele ettevõtetele või siis, kui mõnele postitusele on vaja hoogu anda.
Tõestatud toime. Kui reklaamida postitusi, mis on juba saanud head orgaanilist kaasatust või on tegu uue lehega, annab boost-reklaam nende levile hoogu juurde.
Teadlikkuse tõstmine. Need reklaamid on tõhusad, kui soovite suurendada oma ettevõtte nähtavust kuskil kindlas asukohas või piirkonnas lühiajaliselt.

Millal kasutada boost-reklaame ja millal mitte?

Kasuta boost-reklaame, kui:

  • soovid kiiret ja lihtsat viisi reklaamide loomiseks lühiajaliselt;
  • reklaami eesmärk on jõuda laiema publikuni lühikese aja jooksul;
  • pole vajadust keerukate sihtimise võimaluste ja põhjalike analüüside järgi, sest puudub e-pood või koduleht, mida reklaamida;
  • reklaami eesmärk on lihtsalt suurendada teadlikkust ja kaasatust ning pole vaja konversioone (tegevus ja tulemusi ning nende suhet) jälgida.

Ära kasuta boost-reklaame, kui:

  • vajad analüüsile tuginevat sihtimist ja sihtrühmade täpset segmenteerimist;
  • vajad andmeid analüüsideks, et kampaaniaid optimeerida;
  • soovid luua reklaamistrateegiaid, mis on orienteeritud tulemustele;
  • su eesmärk on saavutada konkreetseid konversioone ja mõõta nende efektiivsust, näiteks reklaamikulu suhet müügituluga;
  • soovite üles ehitada reklaamide müügilehtrit kodulehele (teenused/tooted);
  • kasutad erinevaid reklaamikanaleid;
  • soovid korraga optimeerida kulusid ning saada konkreetseid tulemusi.

Kokkuvõttes on boost-reklaam nagu kiirmood – ajab asja ära, kuid see pole kestlik. Kui viid ellu konkreetset pikaajalist reklaamistrateegiat, mis vajab pidevalt uusi andmeid, mida analüüsida, et reklaame optimeerida, vali põhitöövahendiks Meta reklaamihaldur. Boost-reklaamid võivad olla osa strateegiast, kuid mitte peamine löögirusikas.

Reklaamihaldur ehk Meta Ads Manager

Facebook Business Manageri reklaamihaldur ehk Ads Manager on töölaud, kus saad luua kampaaniaid, koostada raporteid ja teha palju muud. Esmapilgul võib Ads Manager tunduda raketiteadusena, kuid ära muretse – peale mõnda aega harjutamist on seal toimetamine juba lihtsam ja loogilisem.

Mida võimaldab Meta Ads Manager?

  • Eritüüpi kampaaniate loomist;
  • reklaamikampaaniate haldamist;
  • Metale reklaampinna eest tasuda;
  • sihtgruppi seadistada ja kohandada;
  • kampaaniate käekäiku jälgida;
  • kampaaniate tulemusi analüüsida;
  • testida reklaamikampaaniaid;
  • teha tehnilisi seadistusi Pixli kaudu;
  • saada detailseid raportid kampaaniate käekäigu ja tulemuste kohta.

Ads Manageri suurimaid väärtusi on võimalus oma kampaaniad üksikasjalikult analüüsida. Sul vaja käsitsi tulemusi otsida, vaid kõik soovitud mõõdikud on ühes kohas koos. Sealt on mugav saata neid edasi või tabelitena alla laadida. Kõik on nagu peo peal. Näiteks on sul võimalus näha, mis platvormilt või mis seadet reklaamide nägijad kasutavad. Samuti võid jälgida, millised demograafilised grupid reageerivad kõige aktiivsemalt sinu reklaamidele.

Nii saad optimeerida oma reklaame vastavalt sellele, kus ja kelle peal need kõige tõhusamalt toimivad. Kui näiteks märkad, et teatud vanusegrupp või geograafiline piirkond reageerib reklaamidele eriti hästi, saad seadistada reklaame ringi just nendele sihtrühmadele.

Kokkuvõttes muudab Ads Manager kogu reklaamiprotsessi palju paindlikumaks ja andmepõhisemaks, võimaldades sul teha paremaid otsuseid nii kampaanite toimivuse kohta kui ka ressursside kohalt.

Oleme sulle selles blogipostituses tutvustanud, milleks on head Meta Business Suite ja Ads Manager, ning selgitanud, kuidas Facebook ja Instagram aitavad su ettevõttel soovitud sihtrühmani jõuda ning nendega suhelda.

Ja kui vajad nende haldamisel abi, võta ühendust ja aitame soovitud tulemusi saavutada!

Reg kood: 14113989

info@geeks.ee
+372 5862 9988

Tallinn, Mustamäe tee 44/1,
korpus C, 4 korrus.

Maja ees saab tasuta parkida kuni 3 tundi, kasutades parkimiskella.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saadame värskeid uudiseid ning jagame sulle kasulikke turunduse- ja internetireklaami-teemalisi nõuandeid

Copyright 2017 – 2024 © GEEKS