MIKS GOOGLE ADS REKLAAM EI TOO SOOVITUD TULEMUST?

Miks Google Ads reklaam ei too soovitud tulemust? Toome välja peamised probleemsed kohad.

Sageli kuuleme ettevõtete arvamust, et Google Ads reklaam ei tööta nende jaoks.

Kui süveneda probleemi siis näeme, et on tehtud vigu juba alguses reklaami seadistamisel ja arusaam reklaami ülesandest on vale.

Antud artiklis toome välja põhilised probleemsed kohad, miks Google Ads reklaam ei ole toiminud vastavalt soovile.

 

GOOGLE ADS TÕSTAB MÜÜKI?

Kas Te tõesti arvate, et reklaam teeb kõik töö Teie eest ära? Ärge olge nii naiivsed!

Google reklaami esimeseks ja peamiseks ülesandeks on tuua lehele kasutajaid ehk tõsta lehe külastatavuse arvu ning tuua maksimaalselt õiged kasutajad, kes on huvitatud teie teenusest või tootest.

Teiseks eesmärgiks ja ka väga oluliseks on kaubamärgi tuntuse tõstmine ehk bränding. Tänu graafilisele visuaalile (bänner) ja videoreklaamile (Youtube) saab seda teha väga efektiivselt..

 

TULEMUSI EI JÄLGITA!

Igat reklaami tulemust peab jälgima, mõõtma ning vastavalt sellele tulemusele optimeerima (kohandama) kampaaniat.

Kuid mida peab jälgima?

  • E-poodidega on lihtne, seal jälgime kauba müüki
  • Teenuste müügi lehtedega saame jälgida päringute hulka või telefonikõnesid
  • On olemas ka muid tegevusi, mida jälgitakse näiteks: uudiskirjaga liitumine, artikli/blogi lugemine, video vaatamine.

 

GOOGLE ADS KONTOL PUUDUB STRUKTUUR!

Reklaamikontod on valesti üles ehitatud ja reklaamieelarvet kulutatakse mitte ratsionaalselt.

Ei soovi minna antud artiklis väga tehniliseks, kuid kokkuvõtlikult öeldes, õigesti struktureeritud kontoga saame kõrgemat:

  • kvaliteedi skoori
  • kõrgemat CTR-i
  • ja muidugi soodsamat Avg. CPC (klikk-i hinda)

Kõik see langetab reklaamikulu ja annab parema ülevaate, mis reklaamirühm toob paremaid tulemusi ja millega oleks vaja rohkem tegeleda. Muidugi tuleb ka jälgida algselt püstitatud eesmärgi täituvust.

 

STRUKTUUR!VALESTI KASUTATAVAD MÄRKSÕNAD

Google Ads näitab reklaamkuulutusi siis, kui kasutaja sisestab otsingusse mingi konkreetse märksõna või fraasi.

Küsimus sulle kallis lugeja, kas Sinu kontos kasutatakse märksõnu õigesti?

Mis juhtub, kui märksõnu on valesti kasutatud?

Kas oled kursis, et on olemas 3 erinevat märksõna vastavust ja negatiivsed märksõnad. Sellest olenebki, millal sinu reklaami näidatakse.
Üldjuhul inimesed ei tea sellest midagi ja kasutavad ainult osalise vastega märksõnu, mis toovad nende lehele palju mittevajalikku liiklust ja kulu.

 

Kui märksõna on:

Sisestatakse otsingusse märksõna: Arvuti remont – Osaline vaste.
Kuulutust näidatakse, kui sisestatakse otsingusse sõna “arvuti” või “IT teenused”.

Sisestatakse otsingusse märksõna:  “Arvuti remont” – Fraasiline vaste.
Kuulutust näidatakse ainult siis, kui otsingu fraasis on need kaks sõna sees ja samas järjestuses “arvuti remont”.

Sisestatakse otsingusse märksõna: [Arvuti remont] – Täpne vaste.
Kuulutust näidatakse ainult siis, kui otsingusse sisestatakse konkreetne fraas.

Sisestatakse otsingusse märksõna: +Arvuti +remont – Osalise vaste teisendaja.
Kuulutust näidatakse siis, kui otsingu fraasides on need kaks sõna, ükskõik mis järjestuses.

Negatiivne vaste – Kasutatakse siis, kui tahame välistada reklaami näitamist mingi konkreetse fraasi või märksõna sisestamisel.

Kas Te tahaksite, et Teie reklaam kuulutust näidatakse, kui keegi sisestab otsingusse märksõna IT teenused ja ise Te reklaamite arvuti remonti.

Võimalik, kuid seda on vaja kasutada teadlikult.

 

OPTIMEERIMATA KODULEHT

Ükskõik kui hästi pole ka Google reklaam seadistatud, kui koduleht pole optimeeritud müügile, siis sinna võib saata massiliselt kasutajaid aga heast tulemusest võib ainult unistada.

See on samaväärne, kui saata potentsiaalne klient rumala müügimehe juurde, kes ei tee müügitehingut vaid hoopis peletab kliendid minema.

Olulised punktid kodulehe puhul:

  • Koduleht peab olema mugav – kiiresti allalaaditav, lihtne lugeda nii arvutis kui ka mobiilis
  • Hea ülesehitusega – kergesti leitav informatsioon ja peab vastama küsimustele, mida klient otsib.
  • Leht peab suunama kasutajat tegema soovitud tegevust ehk läbimõeldud klienditeekond, olgu selleks müük, päring, telefonikõne, liitumine uudiskirjaga vms.
  • Leht peab tekitama turvalise tunde ja usalduse. Seda aitab teha hea ja kaasaegne disain ning läbimõeldud informatiivne tekst.

Kokkuvõtteks tahame öelda, et kui teete reklaami, siis peab ka koduleht olema valmis külastajaid vastu võtma!

Juhul kui Google Ads reklaam ei toimi, vaadata üle:

  • Kas konto on õigesti seadistatud? Tähtsad momendid: märksõnad ja konto struktuur
  • Kas tulemustega olete rahul? Analüüsige tulemusi ning tehke muudatusi, et seda parandada
  • Optimeerige oma lehte – lihvige kodulehte, sest see toob tulemusi

Juhul, kui vajad abi / konsultatsiooni, siis meie meeskond on alati Sinu jaoks olemas.

Google Ads reklaam teenusest saad lugeda SIIT