Sotsiaalmeedia turundus: 10 asja, mida teada enne ettevõtte Instagrami konto loomist

Tere tulemast Instagrami! Siin saad jagada pilte, jälgida lemmikbrände ja – olgem ausad – vaadata tundide kaupa kassivideosid. Kuid siin käib ka usin sotsiaalmeedia turundus.

Kuidas jääda Instagramis teiste seast silma? Siin on meie kümme asja, mida pead teadma enne, kui teed oma ettevõttele Instagrami konto ja soovid, et see teeniks tulu.

Sotsiaalmeedia turunduslike eesmärkide seadmine Instagramis

Sotsiaalmeedia turunduslike eesmärkide seadmine tähendab teekonna planeerimist – sa pead teadma, kuhu ja kuidas soovid jõuda. Kas tahad suurendada oma brändi tuntust, müüa tooteid, kasvatada jälgijate arvu või lihtsalt jagada hetki argipäevast?

Kui oled näiteks personaaltreener, võiks su laiem eesmärk innustada oma eeskuju ning teadmistega teisi tervislikumalt elama, et seeläbi kitsama eesmärgina kasvatada oma jälgijaskonda ning leida konkreetse eesmärgina jälgijate seast uusi kliente. Selleks on sul aga tarvis tegevusplaani.

Sõnasta oma eesmärgid ja pane paika sammud. Sea eesmärgiks näiteks tuhande uue jälgija saamine aasta lõpuks. Sammudeks selleni on su postituste sagedus ja temaatika. See on sinu strateegia.

Sotsiaalmeedia turunduslikud eesmärgid

Nüüd pane paika mõõdetavad vaheeesmärgid, näiteks jälgijate arvu kasv 10% kuus või postituste kaasatuse määra kasv 5% võrra. Selged mõõdikud aitavad jälgida edu ja kohandada strateegiat vastavalt vajadusele.

Kui tahad teha tasulist reklaami, mõtle läbi millal ja kuidas reklaamikampaaniaid ellu viia. Näiteks ajasta reklaamikampaania suurte spordisündmuste või spordipoodide hooajaliste kampaaniate perioodi, et maksimeerida oma nähtavust ja kaasatust. Mõtle ja (esialgu) katseta, milline sisu ja millised reklaamiplatvormid toovad parima tulemuse ja viivad sind su sotsiaalmeedia turunduslike eesmärkide suunas edasi.

Instagrami sihtrühma määratlemine

Kes on need, kellele sa oma sisu looma hakkad? Kui tead oma sihtrühma, saad neile pakkuda just seda, mida nad otsivad. Näiteks kui oled ehtepood, võiksid su sihtrühmaks olla stiilitundlikud kliendid, kes otsivad ainulaadseid ja kvaliteetseid ehteid.

Nüüd tuleb teha veidi uurimistööd nende vanuse, huvide ja sotsiaalmeedia kasutamise harjumuste kohta. Need teadmised aitavad sul nendega paremini suhestuda, et pakkuda neile meelepärast sisu.

Alusta demograafilise analüüsiga. Kui vanad ning mis soost nad on? Kus nad elavad? Kui sa tead, et su sihtrühm koosneb peamiselt noortest naistest, kes elavad linnades ja armastavad moodi, oled juba õigel teel.

Seejärel tee psühhograafiline analüüs, mis keskendub nende huvidele, harrastustele ja väärtustele. Mida nad armastavad teha? Mis neid tõeliselt inspireerib? Lõpuks mõtle ka sellele, kuidas nad Instagrami kasutavad – millal nad on kõige aktiivsemad ja milliseid kontosid nad jälgivad.

Niiviisi analüüsides, saad üsna hea pildi oma sihtrühmas, et nendega paremini suhelda ja pakkuda sisu, mis neid tõeliselt köidab.

Instagrami konto tüüp

Instagram pakub kolme tüüpi kontosid: isiklik, ärikonto ja loojakonto. Igal kontotüübil on oma eelised ja funktsioonid:

  • Isiklik konto. Sobib hästi igaühele, kes tahab jagada pilte ja lugusid sõprade ning perega. See konto sobib isiklikuks kasutuseks vabal ajal.
  • Ärikonto. See avab täiendavaid analüütika- ja reklaamivõimalusi. Näiteks kui oled teenusepakkuja või e-pood, siis on ärikonto omanikuna saad näha, millised postitused toimivad, et edaspidi oma tööd/teenust paremini turundada.
  • Loojakonto: mõeldud spetsiaalselt sisuloojatele ja mõjuisikutele, pakkudes funktsioone, mis aitavad paremini hallata jälgijaid ja sisu. See on ideaalne, kui oled näiteks moeblogija või üritad teha karjääri YouTube’is.

Pea meeles, et populaarse muusika kasutamise võimalus on kontoti erinev. Kuna ärikontod kasutavad sisu kommertseesmärkidel, võivad autoriõiguse piirangud olla rangemad. Paljud populaarsed lood võivad olla saadaval piiratud kujul või mitte üldse saadaval.

Instagrami profiilipildi ja bio kirjelduse olulisus

Profiilipilt ja bio on sinu esimesed võimalused jälgijatele suurepärane esmamulje jätmiseks. Pilt ja bio annavad teistele kasutajatele kiire ülevaate sellest, kes sa oled ja mida su konto pakub. Ära jäta neid tühjaks ega liiga üldiseks!

  • Profiilipilt. Kasuta kvaliteetset pilti, mis esindab sind või ettevõtte brändi parimal võimalikul viisil. Näiteks kui oled toidublogija, vali pilt, mis kujutab midagi isuäratavat, olgu selleks siis taldrikutäis hõrgutisi või sinu enda foto koos maitsva roaga. Hea profiilipilt peaks olema terav ja hästi valgustatud. Ettevõtetel on profiilipildiks reeglina logo, mis on igas kanalis samaugune.
  • Bio: Bio on lühike kirjeldus, mis annab kiire ülevaate sinust. Hoia see lööv ja informatiivne. Ettevõtted võiks välja tuua oma põhitegevuse, väärtused, tooted või teenused, samuti unikaalsed müügiargumendid, nagu tasuta kohaletoimetamise, käsitöö aspekti või keskkonnasõbralike materjalide kasutamise.
  • Kontaktinfo ja lingid. Kui tegemist on ärikonto või loojakontoga, lisa kindlasti kontaktinfo ja asjakohased lingid. Näiteks link oma veebisaidile, blogile või veebipoele. Kasuta bio lingi funktsiooni, et suunata jälgijad otse sinna, kuhu soovid.
  • Emotikonid ja vormindus. Kasuta emotikone ja vormindust, et bio oleks visuaalselt atraktiivne ja hõlpsalt loetav. Emotikonid aitavad edasi anda isikupära ja stiili, muutes bio lõbusamaks ja meeldejäävamaks.

Instagramis sisuloome planeerimine

Edukas Instagrami konto vajab järjepidevalt uut sisu. Loo sisukalender tagamaks, et postitaksid regulaarselt. Kasuta erinevaid formaate nagu karussellipostitus, reels, story jne. Mida mitmekesisemat sisu pakud, seda huvitavam on ka sinu ettevõtte leht.

Planeeri oma postitused vähemalt kuu aega ette. See aitab hoida järge ning vältida viimasel minutil rapsimist.

Ole paindlik ja kohanda oma plaani vastavalt sellele, mis töötab ja mis mitte. Kasuta analüütikat, et jälgida, millised postitused saavad kõige rohkem kaasatust ja kohanda vastavalt oma strateegiat. Kui märkad, et teatud tüüpi sisu on eriti populaarne, pane seda oma plaani rohkem.

Jaga oma sisukalender erinevate sisu tüüpide vahel: hariv, meelelahutuslik, reklaam ja tagatuba. Näiteks võid esmaspäeviti postitada harivat sisu, kolmapäeviti avad telgitaguseid ja reedeti meelelahutus. Arvesta ka pühadega, et planeerida erisisu jõuludeks, jaanipäevaks, emadepäevaks ja muudeks tähtpäevadeks.

Sisuloome visuaalne esteetika Instagramis

Instagram on visuaalne platvorm. Seega on oluline, et ettevõtte leht näeks välja ühtne ja atraktiivne. Kui konto sisuloome visuaalne stiil on ühtlane ja läbimõeldud, annad oma lehele professionaalse ja stiilse ilme ning mõjud usaldusväärselt.

Kui oled moeblogija, vali kindel värvipalett, mis peegeldab su stiili ja kasuta seda järjepidevalt. Sama kehtib ka fototöötluse kohta – kui kasutad alati samu filtreid ja töötlusvõtteid, näeb su pildivoog välja terviklik. Ettevõtte puhul võiks olla paigas CVI (brandbook), mille järgi saad paika panna ka Instagrami konto visuaalse tonaalsuse.

Mõtle oma konto üldisele teemale ja kujundusele. Näiteks toidublogijana võiksid keskenduda kaunitele toidupiltidele, millel on kindel stiil. Reisifirma peaks valmima fotod, mis peegeldavad sinu reisimarsruute ja seiklusi, et rääkida oma jälgijatele seiklusjutte maalt ja merelt.

Ka postituste paigutus on oluline – karussellipostitused peaksid rääkima lugu. Ka story’d peavad järgima läbimõeldud järjekorda, mis lähtub loojutustamise loogikast ning lehe üldist visuaalset kontseptsioonist.

Kuna esindad Instagramis oma brändi, veendu, et su logo ja brändi elemendid oleksid nähtavad ja järjepidevad ehk vastavalt CVI-le (brandbook) See suurendab brändi tuntust ja muudab su sisu koheselt äratuntavaks.

Aga ära pinguta üle, sest mida rohkem kasutada erinevaid disainielemente, seda kirjumaks ning raskesti jälgitavamaks läheb su Instagrami leht. Vähem on rohkem!

Haaksõnade kasutamine Instagramis

Haaksõnad ehk hashtag`id aitavad su sisul jõuda laiema publikuni. Kui oled näiteks mööblit müüv e-pood, siis kasuta haaksõnu nagu #kodukujundus või #skandinaaviastiil, #köögimööbel, et jõuda koju uut mööblit otsivate või lihtsalt sisekujunduhuviliste inimesteni.

Alustuseks uuri, millised haaksõnad on su valdkonnas kõige populaarsemad. Kasuta Instagrami otsingut, et näha, milliseid haaksõnu sinu valdkonnas kasutatakse ja vaata konkurentide ning mõjuisikute postitusi, et selekteerida valikust kasutamiseks populaarseid ning toimivaid haaksõnu.

Mõistlik on kasutada segamini nii laialt levinud kui ka nišispetsiifilisi haaksõnu. Laialt levinud hashtag`id nagu #furniture või #interiordesign võivad tuua suurema vaatajaskonna, kuid nišispetsiifilised, nagu #vintagefurniture või #customfurniture aitavad jõuda just nendeni, kes on päriselt huvitatud sinu valdkonna konkreetsetest teemadest.

Ära karda katsetada erinevaid haaksõnade kombinatsioone, et näha, millised töötavad kõige paremini.

Kui sinu sihtrühm ja sisu on Eesti turule mõeldud, siis kasuta julgelt eesti keeles haaksõnu nagu #tallinn, #mood, #retseptid, #köögimööbel. Eestlased otsivad sotsiaalmeediast ennekõike emakeelset sisu.

Kaasamine ja suhtlemine Instagramis

Ole aktiivne ja suhtle oma jälgijatega. Kaasamine ja suhtlemine on Instagramis ülioluline. Suheldes lood sideme lehe jälgijaskonnaga, kus leidub olemasolevaid kui potentsiaalseid kliente.

Vastates kommentaaridele ja sõnumitele näitad, et hoolid oma jälgijatest ja väärtustad neid. Jälgijatega suhtlemine teeb sind usaldusväärseks ning jälgijaid lojaalseteks. Need kaks asja on eriti olulised, kui tahad luua endale püsivat fännibaasi.

Osale vestlustes ja reageeri jälgijate postitustele, et näidata end kogukonna liikmena. Kui oled näiteks joogatreener, võid korraldada küsimuste ja vastuste sessioone, kus vastad oma jälgijate küsimustele reaalajas. Sellised interaktiivsed tegevused muudavad su konto elavaks ja kaasahaaravaks ning köidavad su jälgijaid sinu külge. Hoia oma jälgijaid, sest nemad teevad sulle oma tutvusringkonnas soovitusturundust.

Jälgijatega suheldes saad koguda ka tagasisidet ja ideid oma sisu parandamiseks. Jälgijate kommentaaridest ja sõnumitest saad teada, mis neile kõige rohkem meeldib ja mis mitte. Nii saad oma strateegiat kohandada ja luua sisu, mis pakub su jälgijatele päriselt huvi.

Suhtlemine ja kaasamine aitavad ka rohkem silma paista. Mida rohkem lehe jälgijad postitustega suhtlevad – kommenteerivad, reageerivad, jagavad – seda rohkem tõstab Instagrami algoritm su sisu esile ka teiste kasutajate uudisvoogudes. See tähendab rohkem võimalusi lehe jälgijaskonna kasvatamiseks.

Ettevõtted peavad meeles pidama, et sotsiaalmeedias suhtlemine on hea klienditeeninduse üks osa. Ei ole vahet, kas kliendid astuvad tänavalt su poodi, külastavad netikauplust või esitavad ostusoovi sotsiaalmeedias. Hoolitse, et nende küsimused saaksid vastatud igal pool.

Kaasamine ja suhtlemine sotsiaalmeedias

Instagrami sisuloome analüütika jälgimine

Kui tegid oma ettevõttele ärikonto, on Instagram Insights su parim sõber. Selle analüütika näitab täpselt millised postitused lähevad su jälgijatele kõige rohkem korda. Nii saad optimeerida oma postitusi ja kohandada strateegiat.

Jälgi, millised pildid või videod saavad kõige rohkem laike, kommentaare ja jagamisi. Samuti saad jälgida, millal külastavad su jälgijad Instagrami, et postitada just siis, kui suurem osa neist on online.

Pea meeles, et Instagrami analüütika näitab sulle ainult viimase kolme kuu näitajaid. Kui vajad pikemat vaadet, kasuta Meta Business Suite’i.

Instagrami konto turvalisus ja privaatsus

Ära unusta kaitsta oma kontot tugeva parooli ja kaheastmelise autentimisega. See vähendab võimalust, et su konto kaaperdatakse selle väärkasutamiseks. Tugev salasõna ja kaheastmeline autentimine peavad olema nii era- kui ka ärikontodel. Turvalisus ennekõike!

Vaheta oma parool regulaarselt ja väldi sama parooli kasutamist erinevatel platvormidel. Paroolide korduvkasutamine suurendab riski, et ühe platvormi häkkimine ja kaaperdamine võib ohustada ka su teisi kontosid.

Kui märkad midagi kahtlast, näiteks sisselogimisi tundmatutest asukohtadest või ootamatuid muutusi sinu kontol, tegutse kohe! Vaata üle oma turvaseaded ja vajadusel muuda parooli.

Kokkuvõte

Instagrami konto loomine ja haldamine on reeglina kaasahaarav tegevus, kuid see nõuab hoolikat planeerimist ja strateegilist lähenemist. Eriti kui soovid, et Instagram aitaks saavutada ärilisi eesmärke.

Ükskõik, kas soovid suurendada oma brändi nähtavust, kasvatada jälgijate arvu või lihtsalt jagada oma tegemisi, Instagram pakub lõputuid võimalusi kaasamiseks ja inspireerimiseks. Tähtis on olla autentne, pakkuda väärtust ja nautida protsessi!

Kui vajad värsket lähenemist ja usaldusväärset haldust oma kontole, siis võta meiega ühendust!

Reg kood: 14113989

info@geeks.ee
+372 5862 9988

Tallinn, Mustamäe tee 44/1,
korpus C, 4 korrus.

Maja ees saab tasuta parkida kuni 3 tundi, kasutades parkimiskella.

LIITU UUDISKIRJAGA

Saadame värskeid uudiseid ning jagame sulle kasulikke turunduse- ja internetireklaami-teemalisi nõuandeid

Copyright 2017 – 2024 © GEEKS