MÄRKSÕNA ERINEVUSED GOOGLE ADS (ADWORDS) REKLAAMIS

MÄRKSÕNA ERINEVUSED GOOGLE ADS (ADWORDS) REKLAAMIS

Vähesed teavad, et märksõna vastavusi on Google Ads reklaamis rohkem kui 2!

Artiklis räägime Google Ads reklaami märksõnade vastavustest lähemalt, kuna see on üks probleemsemaid kohti reklaamijatel, kes on otsustanud teha reklaami iseseisvalt.

Miks on vaja kasutada erinevaid märksõnu?

Google Ads reklaami põhiülesandeks on suunata Google otsingumootorist maksimaalselt õigeid kasutajaid lehele, kus nad saavad leida vastavalt otsingule teenuse, toote või siis vastuse küsimusele, mida nad tahtsid saada.

Tänu õigetele märksõnadele, saate kätte õigeid kasutajaid ja aja jooksul langetada reklaamikulu.

Millised on need märksõna vastavused?

Märksõna vastavusi on 5. Igast ühest räägime lähemalt.

ALAPUNKTID

Osaline vaste.

Sisestatakse süsteemi lihtsalt märksõna.
NÄIDE: märksõna

Kuulutust näidatakse, kui sisestatakse otsingusse märksõna või variatsioon, mitmuses, ainsuses vorme, akronüüme, tüvesi. Süsteem arvestab ka õigekirjavigu.

Kuulutust näidatakse ka siis, kui Google arvab, et sisestatud märksõna on sama tähendusega.

Näiteks: “laud” või “laudis”. “Arvuti remont” või “It teenused”. “Kübar” või “mütsid”.

Antud märksõna vastavusega tasuks olla ettevaatlik ja kindlasti kasutada ka negatiivseid märksõnu.

Osalise märksõna vaste kasutamise eelised:

  • Hoiate kokku tugevasti aega reklaamirühma loomisel
  • Saate aru, kuidas kasutajad otsivad Teie teenuseid/tooteid

Fraasiline vaste.

Sisestatakse jutumärkidega.
NÄIDE : märksõna

Natukene täpsem sihtimis viis kui osaline vaste.
Süsteem arvestab samu asju, nagu osalises vastes: kirjutamine ainsuses, mitmuses vorme, õigekirjavigu, akronüüme, tüvesi. Märksõna ees või taga võivad olla muud sõnad.
Fraasivaste puhul on tähtis sõnade järjekord, kui järjekord pole sama, siis kuulutust ei näidata.

Fraasilise märksõna vaste kasutamise eelised:

  • Saate kõrgemat CTR näitajat
  • Täpsem sihtimine

Täpne vaste.

Sisestatakse süsteemi kandilistes sulgudes.
NÄIDE: [märksõna]

Kõige täpsem märksõna kasutamis vorm.
Kuulutust näidatakse kasutajatele, kes otsivad täpset märksõna ja lähedasi variatsioone. Muidugi arvestatakse õigekirjavigu, ainsuses või mitmuses sõnu, tüvesi ja isegi lühendeid.

Täpse vaste kasutamisel Te ei saa palju klikke ega näitamis, kuid antud vorm tagab suuremat CTR määra.

Osalise vaste teisendaja.

Märksõna ette pannakse + märk.
NÄIDE: +märksõna +märksõna

Kuulutust näidatakse põhimõtteliselt samamoodi, nagu osalise vaste puhul, kuid lauses või fraasis peab olema ükskõik mis järjestuses sõnade kombinatsioon.

Näiteks: +jooksu +jalatsid. Kuulutust näidatakse otsingus “meeste jooksu jalatsid”

Negatiivne vaste.

Märksõna ette pannakse – märk.
NÄIDE: – märksõna

Kasutatakse siis, kui tahame välistada reklaami näitamisi mingi konkreetse fraasi või märksõna sisestamisel. Antud märksõna kasutamine on vajalik ja kohustuslik igas kontos.

Näiteks me reklaamime mingit kindlat marki toodet “Nike jooksu tossud” ja me ei taha, et meie kuulutust näidatakse, kui keegi otsib Puma tosse. Selle vältimiseks lisame märksõna Puma negatiivseks, ehk – Puma.

Loodan, et antud teema on Teie jaoks selgem kui oli esialgu ?

pildi allikas GIPHY

Põhiline viga iseseisvatel reklaamijatel.

Põhiviga paljudel reklaamijatel on osalise vaste kasutamine ja negatiivse märksõna ignoreerimine. Tänu sellele veale, Google teenib rohkem ja Teie reklaami tasuvusnäitaja läheb aina koledamaks.

Kokkuvõtteks

Soovitame teha tööd märksõnadega iganädalaselt või tellida teenus sisse profesionaalidelt, kes antud ala valdavad.

Juhul, kui vajate Google Ads reklaami seadistust, auditit või haldust, siis me aitame Teid hea meelega.

Suur aitäh kõigile, kes lugesid antud artikli lõpuni!
Kasutatud materjal. Google Ads abi.

Google Ads reklaam teenusest saab lähemalt lugeda siit.


Autor: Roland Oskar,

Google Ads spetsialist, turundaja.