Kuidas teha Facebook kampaaniat

Selles artiklis jagame sulle 7 olulist edu võtit, et Facebook kampaaniad toimiksid.
Kas teadsid, et Facebook – Meta on suurim sotsiaalmeedia platvorm kus ettevõtted saavad teha erinevaid kampaaniaid? Reklaamiagentuurina loome igapäevaselt erinevaid Faceboooki ja Instagrami kampaaniaid, mille toimimist me pidevalt analüüsime. Töötades erinevate valdkondade reklaamidega, on meil hea ülevaade, mis toimib ja mis ei toimi.

Jagame Sulle järgmisena, mida tuleks meeles pidada Facebook ads kampaaniate loomisel Meta platvormil.

1. Facebook pixli seadistamine

Enne kui hakatakse meta kampaaniaid looma, siis kõige tähtsam on seadistada Pixel. See on koodijupp, mis lisatakse veebilehele ning selle abil kogutakse infot. Saadud info abil optimeeritakse kampaaniaid, luuakse erinevaid sihtgruppe ning tehakse ka taasturundust. 

Kui see on tegemata, siis informatsiooni reklaami toimimise kohta ei ole. Seega puudub igasugune ülevaade, kas facebooki / Instagrami reklaamid toimivad eesmärgipäraselt, kuidas potentsiaalsed kliendid käituvad, kas külastatakse kodulehte, mis tulemust kulutatud raha ettevõttele toob?

Antud analüütika puudumisel, kahjuks ei saa kuidagi reklaami toimimist tõendada ega ka mõõta eesmärgini jõudmist. Samuti õige strateegia valiku tegemisel peame andmetele pidevalt toetuma ja optimeerimisel lähtuma näitajatest.

2. Facebook reklaami eesmärk

Ilma eesmärgita Facebooki kampaanialt ei saa oodata head tulemust. Tuleb esitada küsimus, mille jaoks seda kampaaniat vaja on? Eesmärgiks võib olla toodete/teenuste tutvustamine, müügi suurendamine, klientide tagasimeelitamine, liikluse tekitamine, bränding jne.

Facebooki / Instagrami kampaania valikul peab lähtuma publiku müügilehtrist (Loe meie blogist – Müügilehter) ja eesmärgist. Iga facebooki kampaania võimaldab teha üleskutse erinevatele tegevustele, kuid oluline on valida AINULT ÜKS! Sinu reklaam, kampaania seadistus koos üleskutsega peavad olema kooskõlas eesmärgiga. Meeles peab pidama, et meta platvorm teeb ühte asja korraga vastavalt antud sisendist. Kui soov on teha mitmeid tegevusi, siis iga tegevusi kohta on eraldi kampaania.

Mis ei toimi Facebooki kampaaniates:
Näiteks: Tehakse liikluse kampaania eesmärgiga saada kohe ostu ja facebooki like-i ka (reklaami tekstis on ostu üleskutse).

Mis toimib Facebooki kampaaniates:
Näiteks: Teed liikluse kampaania inimestele ettevõttest/tootest huvi tekitamiseks, üleskutsega suunata nad kodulehele.

Teine kampaania on näiteks haaratavus (engagement) kas põnev video, teavitus, pilt või muu, et lehe like panna.
Kolmas kampaania oleks konversioonid, kui eesmärk on saada müüki. Vastavalt müügilehtrile see suunatakse üldiselt inimestele, kes on siis läbi eelnevate soojendus kampaaniate mingeid tegevusi teinud ja valmis ostu tegema.

Kas teadsid, et Facebook Ads managerist õige eesmärgistuse valik aitab kaasa kampaania edukusele?

  • Awareness- Vali siis kui soovid tõsta bränditeadlikkust või kui tahad, et sinu reklaami näidatakse võimalikult paljudele inimestele.
  • Consideration– kasutatakse peamiselt liikluse ja aktiivsuse suurendamiseks.
  • Conversion– Selle eesmärk on suurendada konversiooni kogust ehk tehingute/tegevuste arvu.

3. Tunne oma publikut ja loo õiged sihtrühmad

Kas Mari Tallinnast soovib näha uue traktori reklaami? Tõenäoliselt mitte.
Tee selgeks milline on sinu publik (persoona), kes su teenuseid/tooteid kasutama hakkavad.
Õige sihtimine aitab reklaamidel jõuda soovitud klientideni. Facebooki sihtimise valik on suur ja lai ning kõige tasuvama publiku leiad testides.

Facebook / Instagram sihtimise võimalused:

  • Demograafia, huvide ja käitumiste järgi
  • Kohandatud vaatajaskond (custom audience) – see luuakse enda andmete (nt inimesed, kes on külastanud teie veebisaiti, vaadanud tooteid vms.) ja/või facebooki andmete põhjal (nt inimesed, kes on märkinud lehe meeldivaks)
  • Sarnane vaatajaskond (lookalike) – Facebook loob vaatajaskondi, mis on sarnased juba loodud vaatajaskondadega või üleslaaditud loendi põhjal (näiteks sarnane inimestele, kes on märkinud lehe meeldivaks, ostukorvi tooteid lisanud, kodulehte külastanud jne). 

4. Facebook Lookalike audience (sarnased inimesed)

Sellele publikule peab lausa eraldi punkti pühendama. Kui sa veel seda ei kasuta, siis miks? Oleme testides aru saanud, et selle publiku kasutamine on kõige tulemuslikum (kui jätame kõrvale taasturunduse). 

Lookalike kasutamine aitab jõuda uute potentsiaalsete klientideni, kes on sarnased juba olemasolevatele klientidele või neile, kes on ettevõtte või tootega kokku puutunud. Ehk jõuad inimesteni, kes on kõige tõenäolisemad sinu soovitud konversiooni tegema.

Lookalike vaatajaskonna suurus ja ulatus määratakse loomise käigus. Ahvatlev on näha neid suuri numbreid ja jõuda paljude inimesteni, kuid pea meeles, et mida väiksema ja konkreetsema seadistusega grupp, seda parem võib olla tulemus.

Facebook kampaania

Populaarsemad Facebook sihtgrupid sarnase publiku loomiseks on:

  • Kliendibaasi andmed – kontaktilistid, olemasolevad kliendid jne
  • Kõrge müügipotensiaaliga sihtgrupid- näiteks need, kes on hiljuti ostnud tooteid, ostukorvi lisanud, lehe jälgijaskond.
  • Demograafilised andmed

Kindlasti tuleks testida erinevaid lookalike versioone ning täiustada, et saavutada soovitud tulemus.

‼ Pea meeles, et kui soovid teha sarnast publikut veebilehe külastajate kohta, siis peab olema seadistatud Pixel.

5. Facebook / Instagram reklaami visuaal ja tekst

Reklaamtekstide kirjutamine on paljude jaoks keeruline.

Pead lahendama sõnade ja visuaaliga  kliendi probleemi,
aga nii et see ei veniks poole meetri pikkuseks eeposeks.
Samas peab olema piisavalt pikk, et tekiks huvi ja oleks sisukas.

Mis teeb tekstikirjutamise lihsamaks?
Tunne väga hästi tooteid, mille kohta kirjutad.

Jälgi reklaami teksti koostamisel:

  • Tekst peab olema selge, lihtne, üheselt mõistetav
  • Laused lihtsad, lühikesed ning ära kasuta keerulist sõnastust
  • Ära kasuta võõrsõnu
  • Väldi ebaolulisi detaile

Tekstis kasuta:

  • Sõbralikku tooni
  • Loomulikku ülesehitust

Visuaali variante on mitmeid – staatiline pilt, video, karussell, mobile experince. Video puhul pea meelest, et inimeste keskendumine on aastatega vähenenud ning eelistatakse lühikesi ja tabavaid videoklippe. Facebooki puhul oleks ideaalne 15 sekundit.

Kui soovid teada, mis vahe on tootepildi ja reklaami visuaalil, siis oleme selle kohta teinud eraldi artikli ja seda saad lugeda SIIT.

6. Facebook taasturundus

Ära unusta oma kliente, kes juba on tuttavad sinu ettevõtte või toodetega – külastanud sinu veebilehte, päringu saatnud, midagi ostukorvi lisanud, vaadanud sinu sotsiaalmeedia lehte jne. 


!! Pea meeles, et kui soovid teha taasturundust, siis peab Pixel olema seadistatud.

Facebook taasturunduse eelised:

  • Meeldetuletus: võita tagasi tähelepanu ja üleskutsega viia lõpuni soovitud konversioon näiteks e-poe ost.
  • Personaalsed pakkumised: Klientidele pakutakse personaalseid soodustusi, mis on suunatud just nende huvidele ja vajadustele.
  • Parem klienditeenindus: Taasturundus aitab mõista paremini klientide vajadusi
  • Uute teenuste ja toodete teave: annab infot uute toodete ja teenuste kohta, mis võiks kliendile huvi pakkuda.
  • Lisamüük ehk upsell: võimalus põhiteenuse või toote juurde pakkuda kõrvaltoodet või pakkuda tootele teenust juurde.

Loe rohkem taasturundusest üldiselt ja selle vajalikkusest meie blogis SIIN

7. Testi Facebook reklaame ja kampaaniaid

Ära viska kohe lusikat nurka kui facebooki reklaamid ei hakka tooma sellist tulemust nagu soovid. Testi, testi ja testi! Proovi erinevaid visuaale, tekste, videosid, karuselle ja liikuvaid pilte. 

Samuti kasutades müügilehtri loogikat testitakse erinevate kampaaniate strateegiaid vastavalt sihtrühmale.

Reklaamide testimine on oluline, sest see aitab mõista kliendi käitumist, võimaldab mõõta reklaami efektiivsust ning hoida kokku reklaamikulusid.

Eduka kampaania saad siis, kui oled läbi mõelnud oma eesmärgid ning oled julge testima, analüüsima ja muutma. Iga kampaania puhul peab aega varuma ja optimeerima toimimist, et saada soovitud tulemust.


Soovime edukaid Facebooki kampaaniaid!

PS.Kui jänni jääte siis teate kelle poole pöörduda!

CEO Oskar